סוגי אתרים באינטרנט – מה הכי מתאים לעסק שלך?

נתח הפרסום והשיווק שיש לעסק בדיגיטל הולך וגדל עם השנים. המשפט: "אם אתה לא שם אתה לא קיים" כנראה מתאר בצורה הטובה ביותר את עולם הפרסום הדיגיטלי. בימינו, הצלחתו של עסק, ברוב המקרים, טמונה ביכולת שלו למשוך קהל באמצעות שיווק בכלים דיגיטליים שונים. 

 

ישנם עסקים שמוכרים את המוצרים והשירותים שלהם באמצעות חנויות פיזיות, אך מבינים את פוטנציאל הרווח הקיים בהגעה ללקוחות באמצעות אתרי מכירות מקוונים. ישנם עסקים שעובדים און ליין בלבד וכל תהליכי המכירה שבהם מתנהלים באתרי מכירות ברשת. בניית אתר מכירות דורשת הבנה וידע מקצועי ומשלבת כמה מיומנויות כמו כתיבת תכנים, עיצוב, אפיון חוויית משתמש ועוד. באינטרנט קיימים כמה סוגים של אתרים – מה מתאים יותר לעסק שלך? בכתבה הבאה:

דפי נחיתה

דף נחיתה הוא עמוד אינטרנט בודד שנבנה בד"כ לליווי קמפיין פרסומי באינטרנט. הגולשים שלוחצים על באנר או קישור הכלול בקמפיין, נוחתים בדף זה, ומכאן שמו. תפקידו של דף הנחיתה לגרות את הגולשים לבצע פעולה כלשהי, למשל מילוי פרטי התקשרות, רכישה של מוצר וכדומה. ישנה שימת דגש על עיצוב האתר והתוכן שלו על מנת להשיג כמה שיותר המרות, כלומר לגרום לכמה שיותר גולשים לבצע את הפעולה המדוברת ולהפוך ללקוחות.

מיני-סייט

 

מיני-סייט הנקרא גם מיני אתר או אתרון, הוא אתר קטן המשמש כאתר נחיתה שאליו יגיעו גולשים אשר לחצו על באנר או על קישור ממנועי חיפוש, בדומה לדף נחיתה. אתר מיניסייט מכיל בדרך כלל בין עמוד אחד לחמישה עמודים שבהם תוכן שיווקי או פרסומי על מבצע, אירוע חד-פעמי או מוצר חדש. מיני אתר מכיל אינפורמציה על אותו מוצר או אירוע ומאפשר לגולשים כמה אפשרויות פעולה: ללחוץ על קישור לאתר הראשי של העסק, למלא טופס יצירת קשר, או לקבל פרטים על החברה.


אתרי תדמית

אתר תדמית הוא אתר שיווקי המהווה את עיקר הנוכחות של העסק באינטרנט. אתר תדמיתי מכיל מידע על העסק, השירותים ותחומי ההתמחות שלו, וניתן לשלב בו פירוט על המוצרים של החברה. אתר תדמית איכותי מציג את העסק בצורה מרשימה ככל הניתן, ומדגיש את ההישגים שלו, המטרות והאופי הייחודי שלו. אתרי תדמית נבנים בדרך כלל במטרה ליצור נוכחות ברשת, לשמר קשרים עם לקוחות ולמשוך לקוחות חדשים.

באתר מסוג זה בדרך כלל לא מבצעים התאמה למנועי חיפוש למטרות קידום אורגני, אלא שמים בעיקר דגש על עיצוב יוקרתי ומושך שיביא להמרות גבוהות בקרב הגולשים באתר.

אתרי פלאש

אתרים הבנויים בטכנולוגיית פלאש הם אתרים שהדגש בהם הוא על חוויה ויזואלית וקולית מרשימה במיוחד. אלו הם אתרים שיתרונם הוא בכך שהם מושכים בקלות את תשומת ליבו של הגולש בגלל האפקטים שבהם. עיצוב אתרים בפלאש לוקח כמעט את מלוא תשומת הלב של הגולש אל העיצוב של האתר, ופחות מתמקד בתכנים ובטקסטים. לאחרונה נבנים פחות ופחות אתרי פלאש מכיוון שהתוכן שלהם לא ניתן לזיהוי ע"י מנועי החיפוש. 

 

אתרי תוכן

אתר תוכן הוא אתר המבוסס על מערכת ניהול תוכן ומאפשר הוספה ועריכת תכנים ללא הגבלה. ברוב המקרים, אתרי תוכן מכילים תכנים רבים ומקצועיים בנושא שבו עוסק האתר (בהשוואה לאתרי תדמית המכילים מספר תכנים מועט, ובעיקר תכנים פרסומיים ולא מקצועיים).
אתר תוכן נתפס כאתר רציני יותר מאתרי מכירות או אתרי תדמית קטנים, ולכן הוא תורם ליצירת תדמית איכותית לעסק שעומד מאחוריו. גולשים רבים מחפשים ברשת תוכן מקצועי בשלל תחומים, והם נוטים להעריך לטובה אתרים העונים במדויק על הצורך שלהם. בנוסף לכך, תוכן איכותי באתר מגדיל את זמן השהייה בו – וזהו פרמטר נוסף שעשוי לשפר את דירוג האתר בגוגל.

פורטלים

פורטל הוא אתר תוכן גדול במיוחד המהווה מעין 'שער כניסה' לאינטרנט, שממנו אנו מתחילים את הגלישה שלנו בנושא מסוים ברשת. פורטל עוסק פעמים רבות בנושא מסוים, למשל פורטל ילדים, פורטל משפחה או פורטל העוסק בחדשות, והוא מכיל לרוב גם תכני גולשים – מטוקבקים ותגובות למאמרים ועד פורומים ובלוגים.

אתרי web2.0 ורשתות חברתיות

עידן ווב 2.0 מתאפיין באתרים דינאמיים שהם אתרים המאפשרים את מעורבות הגולשים ביצירת התוכן בהם. אתרים אלו נקראים גם אתרי תוכן גולשים והם כוללים פורומים, בלוגים, יכולת שיתוף קבצים, הכנסת תגובות או המלצות והעלאת מאמרים לרשת.

אתרים כאלה מושכים גולשים רבים, והיכולות שהם מאפשרים גורמות לגולשים להישאר זמן רב יותר באתר, ובכך היתרון של שילוב תכני גולשים למטרת קידום האתר. בנוסף, תכני גולשים מעשירים את האתר בתוכן רלוונטי לנושא, וגורמים לו להתעדכן לעיתים תכופות בהרבה.

 

אתרי חנות וירטואלית מקוונת, מסחר אלקטרוני

חנות וירטואלית (או אתר מסחר אלקטרוני) היא אתר מכירות המאפשר מכירה וקנייה מקוונת של מוצרים, ללא צורך בתיווך אנושי. בניית אתר מכירות כזה כוללת פיתוח של מערכת ניהול מוצרים שצריכה להיות נוחה לשימוש מנהל האתר. בנוסף, נדרשת כמובן יכולת סליקה מקוונת של כרטיסי אשראי, על מנת שנוכל לבצע את התשלום ישירות באתר מבלי לדבר עם נציג טלפוני. כיום מתאפשרת ברוב האתרים הגדולים קנייה מאובטחת, כמו למשל באמצעות Pay Pal המאפשרת להסתיר את מספר כרטיס האשראי.

 

לסיכום

ישנם אתרים שונים שניתן להקים ברשת, לכל אחד מהם מאפיינים ייחודיים, יתרונות וחסרונות. אתרים שונים נבדלים זה מזה בפונקציות שלהם, בכמות התוכן שהם מכילים ובמעורבות הגולשים בהם. כדי להחליט איזה אתר הכי מתאים לנו, אנחנו קודם צריכים להגדיר את המטרה שלשמה אנו מקימים אתר ומה אנחנו מבקשים להשיג באמצעותו.

מאמרים נוספים
בואו נדבר :)