שיווק באמצעות תוכן: כללי כתיבה שממגנטים לידים

בואו נתחיל בלא להעמיד פנים כאילו שלא שמעתם את המשפט "התוכן הוא המלך" כבר מאות פעמים בעבר. למעשה, כל חברת תוכן, מקדם או בונה אתר, יגידו לכם בדיוק את המשפט הזה. אבל, מכאן ועד להפיכתו של התוכן לכלי ממשי, כזה שעושה את מה שמצופה ממנו, הדרך ארוכה למדי.

האמת היא, שבמרבית המקרים, לא מדובר בהסתרה מכוונת של בעלי המקצוע שנמצאים מולכם, אלא, פשוט, בבעיה לחדד את עניין שיווק באמצעות תוכן ולהביא אותו למצב שבו, גם כאלה שאינם עוסקים בתחום, יוכלו, לכל הפחות, להבין על מה מדובר.

אם כן, מהו שיווק באמצעות תוכן? כיצד ניגשים אליו? מהו הדבר היחיד שאסור לכם לעשות, ומה, לא משנה מה קורה, אתם חייבים לעשות? לנוחותכם, ניסינו לרכז את העניין למספר נקודות מתומצתות.

שיווק באמצעות תוכן – עשה ואל תעשה!

חדדו את ההבנה שלכם בנוגע לקהל היעד

אנחנו מדברים על הטיפ הבסיסי, אבל גם החשוב ביותר, שאתם עשויים לקבל! זאת, מאחר וכל עניין השיווק באמצעות תוכן ממוקד באותו "פער – ידע" שבין הידע הקיים ברשותנו כברי-סמכא בתחום העיסוק שלנו לבין הקהל הרחב, צרכיו, מניעיו והשאלות שמעסיקות אותו. רק כאשר תצליחו למקד את פלח השוק שאליו אתם פונים, תוכלו, על בסיס מידע זה, לספק תוכן משמעותי ושיווקי מוצלח. זהו דגש שאין להתעלם ממנו או לפסוח עליו, מכיוון שכל עניין השיווק נשען עליו ועל הנתונים הללו.

העניקו לנושא זווית ראיה חדשה ורעננה

ישנם מיליוני אתרים ברשת, ולא משנה מהו תחום העיסוק שלכם, סביר להניח שקיימים לפחות כמה מאות אתרים שמתחרים באתר שלכם, בכל דקה נתונה. רוצים לבלוט? רוצים לבדל את עצמכם מהם? אל "תלעסו" את התוכן, אלא העניקו לו את נקודת המבט האישית שלכם, את הניסיון האישי-המקצועי שלכם, את "הקול" שלכם, שאין דומה לו. זה יכול לבוא לכדי ביטוי בדעה שונה במקצת, בצורת כתיבה שאינה טיפוסית (ה"קול" שלכם) או במציאת אספקט שונה וחדש לבעיה ישנה שמטרידה את הגולשים.

קחו בחשבון את אנשי הפרעות הקשב והריכוז

בפועל, כולנו הפכנו למעט סובלים מהפרעות קשב וריכוז, ואם מאמר מסוים לא יספק את מבוקשנו במספר השניות הראשונות שלאחר כניסתנו אליו, ישנם מאות מאמרים אחרים שיעשו זאת! לא כולנו מסוגלים לקרוא או להתמקד בעת קריאת טקסט בודד רציף וארוך, רבים מאיתנו פשוט "מרפרפים" על הטקסט, ואם משהו יתפוס את תשומת ליבנו – נשאר ונקרא מעט יותר לעומק. לכן, בנו את המאמר בצורה קריאה ומושכת-עין (למשל, כותרות בגדלים שונים, בולטים, שימוש בפונט בולד, פסקאות קצרות, תמונות וכן הלאה).

התייחסו לביטויי מפתח

חלק נכבד מתחום שיווק באמצעות תוכן, נשען, באופן טבעי, על התוכן. אבל, הנה טוויסט מעניין בעלילה – למרות שאתם, לכאורה, יכולים לכתוב כל מה שבא לכם, רצוי מאד, מתוך חשיבה על האספקט הקידומי, להשתמש במילות או בביטויי המפתח שיסייעו לגוגל להזרים את הגולשים לאתר שלכם. אינכם יודעים למקד את מילות המפתח המתאימות? פנו לעזרת גוף מקצועי שיעשה זאת!

ולסיכום, הטיפ החמישי והאחרון

אם אתם חשים שהתיק של שיווק באמצעות תוכן גדול עליכם, שאין לכם זמן (או ראש) לעסוק בו – אל תכריחו את עצמכם. פנו לעזרת חברת תוכן שתסייע לכם בכך. אחרת, אתם עלולים למצוא את עצמכם דוחים את המשימה מיום ליום, ולבסוף, גם מוותרים עליה לגמרי!

 

מאמרים נוספים
בואו נדבר :)