בניית נכסים דיגיטליים להשקעה

בניית נכסים דיגיטליים להשקעה

יזמים ומשקיעים רוצים להרוויח, וכיום זה קרוב מתמיד בעזרת פלטפורמות דיגיטליות. תמיד רציתם לדעת, כאשר אנשים מדברים על נכסים דיגיטליים, למה הם מתכוונים? אם אתם רוצים לייצר לעצמכם השקעה מניבה, אבל בלי לקחת סיכונים מיותרים, הדברים הבאים מיועדים לכם. גלו כעת מה ההבדל בין נכס דיגיטלי שבונים לצורך הכנסות סולידיות ויציבות לנכס ספקולטיבי שעלול להניב הפסדים. 

חנות מקוונת לעומת ביטקויין או NFT 

המציאות הדיגיטלית מזמנת המון אפשרויות של נכסים דיגיטליים. אבל לא כל נכס מהסוג הזה זה משהו שאתם יכולים לבנות, ואשר מפיק הכנסות יציבות ממש כמו בענף הנדלן המניב. בעלי הון יכולים בהחלט לשלב השקעות, בתוך תיק השקעות דיגיטלי, אבל כאן נביא כמה דגשים עקרוניים. בראש ובראשונה, חשוב להבין את ההבדל שבין בניית נכס כגון חנות מקוונת, לבין רכישת ביטקויין או NFT. ונבהיר שאנו לא מייעצים מה נכון או לא נכון. המטרה היא להציג דגשים וכל אחד יקבל את ההחלטה בעצמו. 

בניית נכס כגון חנות דיגיטלית לצורך מכירות ברשת, היא למעשה השקעה סולידית. הפלטפורמה היא דיגיטלית ומתקדמת, אבל הרעיון הוא וותיק. ממש כמו שחנות רגילה יוצרת הכנסה קבועה, כך גם חנות שפועלת אונליין. ההבדל הוא שחנות אונליין הרבה יותר זולה להקמה, ביחס לכל חנות רגילה. זה גם הרבה יותר זול לעומת השקעות בנדלן כזה או אחר. מובן שכדי שחנות תצליח יש צורך לבצע מהלכי שיווק שונים. יש צורך לבצע קידום אתרים, להוסיף לחנות תכנים שיווקיים וכדומה. 

לעומת זאת, ביטקויין או NFT הם לא נכסים שבונים כמו חנות. מדובר על נכסים קריפטוגרפיים, שנסחרים בדומה למניות. וכמו מניות, אין לכם שליטה על מה שיקרה בהמשך. הנכס הזה יכול לעלות או לרדת, תלוי מה קורה בבורסות של הקריפטו. לעומת זאת נכס דיגיטלי כמו חנות, תלוי רק במה שאתם עושים. כאשר מנהלים חנות מסוג זה בצורה טובה ויעילה, המכירות ישתפרו והרווח יזרום. אם לא מנהלים אותה בצורה טובה, הרווחים יהיו בהתאם. ומה שטוב לדעת, זה שאפשר למצוא סטטיסטיקות אונליין לגבי ניהול החנות ושיפורה. לגוגל ולפלטפורמות אחרות יש מערכות לאיסוף סטטיסטיקה. כך ניתן לשפר שיווק דיגיטלי בכלל וכן קידום אורגני וקידום ממומן. 

האם רק חנות דיגיטלית מהווה נכס דיגיטלי מניב 

כעת נרצה לחדד עוד נקודה. לא רק חנות מקוונת נחשבת לנכס דיגיטלי מניב. ניתן להקים סוגים נוספים של אתרים או נכסים דיגיטליים, שיוצרים הכנסות. לדוגמא, ניתן להקים אתר איכותי, שהטרפיק שלו מייצר כסף מפרסומות. ניתן להקים אתרי המלצות, שבעצם מפנים גולשים לחברות מסחריות או לספקי שירות מצוינים. האתר יכול להרוויח עמלות מחיבורים בין לקוחות לבין עסקים. אלה הם דוגמאות לנכסים דיגיטליים שאפשר לפתח. נכסים נוספים כוללים לדוגמא בלוגים מעניינים, ערוצי תוכן בפלטפורמות מובילות ועוד. 

מאמרים נוספים
בואו נדבר :)