12 מטריקות בעולם של קידום אתרים שתאגידים חייבים להכיר

תאגידים עסקיים הם לרוב גופים שמונחים רווח והפסד, ולכן חשוב להנהלות של תאגידים כאלו לדעת שפרויקטים שבהם מושקעים תקציבים משמעותיים אכן מייצרים תועלת לארגון. כאשר מדובר בפרויקט SEO שבמהלכו מקודמים עמודי האתר של התאגיד במנועי החיפוש עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות של גולשים, קל, באופן יחסי לשלב תהליך סדור של מדידה ודיווח על התקדמות הפרויקט.

בפוסט הבא נציג 12 מטריקות כאלו, שבאמצעותן תוכלו להבין האם פרויקט קידום אתרים המיושם בתאגיד גדול אכן משיג את יעדיו, ומייצר ערך מוסף אמיתי לארגון. בואו נכיר את המטריקות האלו:

מטריקה מספר 1: החזר על ההשקעה (ROI)

בעולם שאחרי מגיפת הקורונה, החלו תאגידים גדולים להיות זהירים הרבה יותר בהשקעות שהם מבצעים, ולהיות עם יד על הדופק בכל הקשור למדדי ההחזר על ההשקעות שלהם. אחד המדדים הנפוצים שיוכלו להסביר לארגון שהוא אכן ממש את פרויקט קידום האתר בצורה נאותה, הוא מדד ההחזר על ההשקעה.

במסגרת זאת, כדאי יהיה לארגון לעשות שימוש בלפחות ארבעה נתונים מרכזיים: העליה בערך הממוצע של מכירה בודדת, שיעור ההמרה של גולשים ללקוחות משלמים, השיפור בדירוגים של מילות מפתח נבחרות וכן התנועה האורגנית לאתר, וכן ההוצאות בעבור הטמעתאסטרטגיית הSEO בארגון.

מטריקה מספר 2: תנועת חיפוש ממותגת לעומת תנועת חיפוש לא ממותגת

כאשר גולשים מגיעים אל אתר המותג באמצעות חיפוש שכולל את מילות המפתח של המותג, הם צפויים בסבירות גבוהה יותר להפוך ללקוחות משלמים ולהגדיל את ההכנסות של בית העסק. זאת הסיבה, שרבים מן התאגידים הגדולים, משקיעים משאבים בקידום מילות מפתח ממותגות שעבורן לא זוכה הארגון לכניסה של טראפיק אורגני.

עליה בטראפיק שמקורו במילות מפתח ממותגות עבורן הארגון לא זכה לתנועת גולשים איכותית, היא סממן חיובי להתקדמות פרויקט קידום האתרים.

כמו כן, ארגון יכול להחליט להשקיע משאבים, ובהתאם גם לעקוב אחר מטריקות המציינות את מספר מילות המפתח עליהן מדורג האתר, ומספר מילות המפתח שמייצרות טראפיק אורגני לאתר.

מטריקה מספר 3: שיעור נטישה

בעולם של קדום אתרים, שיעור נטישה הוא מדד המתייחס ליחס בין מספר הסשנים בהם צפה הגולש בעמוד בודד, ובין מספר הסשנים הכולל בפרק זמן נתון. שיעור נטישה גבוה לא מעיד בהכרח על בעיה, אולם יכול להצביע לעיתים על חוסר שביעות רצון של הגולש מן התוכן באתר או מחווית הגלישה שהוא מציע.

את המטריקה הזאת ניתן ליישם באופן יחסי, כלומר, להבין האם חלה הטבה או הרעה בשיעור הנטישה של עמודים מסוימים באתר, על מנת לאמוד את איכות החוויה והתוכן, שמייצר האתר עבור הגולשים המגיעים אליו.

מטריקה מספר 4: קישורים נכנסים ודומיינים המפנים לאתר

גם במועד כתיבת שורות אלו, קישורים נכנסים לאתר נחשבים לפקטור דירוג משמעותי באלגוריתם הדירוג של גוגל. אולם, הדגש המרכזי של תהליך בניית קישורים איכותי הוא לא כמות הקישורים המתקבלים ממקורות חיצוניים באתר מסוים,אלא דווקא האיכות שלהם, והעובדה כי הם מגיעים בהקשר הרלוונטי, שמייצר ערך מוסף למשתמש. מטריקה נוספת לכמות ואיכות הקישורים, היא כמות ואיכות הדומיינים השונים המפנים לאתר. אם אתם מנהלי SEO של תאגיד גדול, ניטור אחר פרופיל הקישורים הנכנסים חייב להיות חלק בלתי נפרד מן המעקב שלכם אחר המדדים הרלוונטיים.

מטריקה מספר 5: דירוגים

מטריקה נוספת שחשוב יהיה לשלב בתהליך הניטור והמעקב אחר ביצועי האתר, היא הדירוגים האובייקטיבים של עמודי האתר עבור מילות מפתח נתונות. לכל ארגון קיימת מסגרת של מילות מפתח החשובות לו, ואשר מייצגות את כוונת החיפוש של הגולש. מעקב אובייקטיבי יומי אחר הדירוגים של מילות המפתח האלו, באמצעות כלי SEO מקצועי, שאינו מושפע מהיסטוריית הגלישה של המשתמש, יכול לספק לא מעט תובנות על קצב ההתקדמות של פרויקט קידום האתרים של הארגון.

מטריקה מספר 6: כמות העמודים המאונדקסים

לכמות העמודים באתר אשר מאונדקסים בגוגל ישנה חשיבות לא פחותה. אמנם לא כל עמוד שתעלו לאתר יאונדקס בצורה אוטומטית, וכלל לא בטוח שגם אם גוגל תסרוק אותו, היא אכן תבחר גם לאנדקס אותו, אולם, שיעור גבוה של עמודים שאינם מאונדקסים באתר עלול להצביע על בעיה בזחילה, או על איכות נמוכה של עמודי האתר.

מטריקה מספר 7: חשיפות ושיעור הקלקה

שני מדדים נוספים שייתכן שבעלי אתרים גדולים ימצאו אותם מעניינים הם מספר החשיפות של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש עבור שאילתות גולשים, וכן שיעורי ההקלקה של גולשים על תוצאות החיפוש האלו. שיעורי הקלקה נמוכים יכולים להצביע על כוונת חיפוש מאוד ספציפית של הגולש, אך גם על כותרות ותגיות מטא שלא עברו אופטימיזציה בצורה נכונה.

מטריקה מספר 8: מדדי מהירות טעינה וחווית משתמש

גוגל השיקה בשנים האחרונות לא מעט מדדים המתייחסים לעולם מהירות הטעינה של עמודי האתר וחווית משתמש המסופקת לגולש. שלושת המדדים המפורסמים הם משך הטעינה של האובייקט הגדול ביותר על גבי המסך, פרק הזמן שעובר עד שמתאפשרת אינטראקטיביות עם הגולש, וכן מידת יציבות התצוגה לאחר הטעינה הראשונית של העמוד. מדדים שונים אלו, בהחלט יכולים להצביע על שביעות הרצון של מנועי החיפוש בכלל וגוגל בפרט, מן הביצועים של האתר.

מטריקה מספר 9: שגיאות סריקה

על מנת לשפר את הנראות של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש, ולגרום למנועי החיפוש להציג מתוך האתר תוצאות עדכניות ורלוונטיות, חשוב יהיה לאפשר לזחלנים של גוגל להגיע ולבקר באתר, תוך פגיעה מינימלית במשאבי האתר המוקצים לגולשים. מעקב סדור אחר הודעות השגיאה שעולות עקב הסריקה, יכול ללמד לא מעט על מצב בריאות האתר, והיכולת של מנוע החיפוש לסרוק אותו בצורה תקינה.

מטריקה מספר 10: התנועה האורגנית המגיעה לאתר

שיטה נוספת שבאמצעותה ניתן למדוד את הצלחת פרויקט הקידום האורגני של אתר תאגיד גדול, היא מיפוי התנועה האורגנית הנכנסת לאתר, וזיהוי מגמות בתנועה זאת, שאינן קשורות למועדים קבועים ביומן או בלוח השנה. ככל שהתנועה האורגנית הולכת וגדלה מבלי שיהיה אירוע מיוחד שיכול להחשב כגורם מרכזי לכך, סביר יהיה להניח שפרויקט קידום האתר מתנהל כשורה.

מטריקה מספר 11: המרות שמקורן בתנועה אורגנית

דירוגים ותנועה אורגנית הם בהחלט מטריקות חשובות, אולם ככל שהדבר נוגע לעסקים, מה שבאמת מעניין אותם בדרך כלל הוא ההמרות עצמן, כלומר, שיעור ההפיכה של גולשים ללקוחות משלמים. גם כאן, מעקב אחר המדד הזה, יוכל לסייע לכם להבין האם פרויקט קידום האתר מתקדם בקצב הנכון.

מטריקה מספר 12: ניטור דפי יציאה

אחת הדרכים האפקטיביות להבין מה חווה הגולש שמגיע לאתר במסע הלקוח שלו, הוא להבין את נקודת ההחלטה שבה הוא בוחר לצאת מן האתר. ככל שהגולש עשה זאת לאחר רכישה וביקור בעמוד התודה, מדובר בביקור שהוא לכל הדעות מוצלח. עם זאת, במקרה שהגולש בחר לצאת במהלך עמוד שבו היה אמור לקבל מידע ענייני וממנו לנווט הלאה, ניתן יהיה להסיק שמשהו במסע הלקוח לא עבד, וייתכן שצריך לחשוב מחדש על תכנון המסע הזה.

לסיכום

מעוניינים לעקוב אחר הביצועים של פרויקט קידום האתרים שהתנעתם בארגון גדול? כדאי יהיה לכם להתחיל ב 12 המטריקות שציינו בפוסט הזה.

מאמרים נוספים
בואו נדבר :)