15 טיפים שחייבים לדעת לפני פרסום בפייסבוק

זמן קריאה : 6 דקות

גולת הכותרת של העשור הקודם ושל העשור הנוכחי זה ללא ספק כניסת הרשתות החברתיות לחיינו. כיום מרבית האנשים מבלים מספר שעות ביום ברשתות החברתיות מבלי שהם בכלל ישימו לכך לב. הרשימה של הרשתות החברתיות שפעילות כיום היא לא נגמרת, אך ללא ספק הרשת החברתית שנשארה האפקטיבית ביותר לפרסום היא פייסבוק.

ניתן להגיד בצורה חד משמעית כי מרבית בעלי העסקים מבצעים פרסום בפייסבוק בצורה כזאת או אחרת, בטח אם אותו בעל רשת פעיל באופן תדיר ברשתות החברתיות. לכן על מנת שתוכלו להשיג את התוצאות הרצויות, אתם צריכים לדעת איך לפרסם בפייסבוק בצורה נכונה. במאמר הבא אנו נציג עבורכם 15 טיפים לפרסום בפייסבוק.

מודעות פייסבוק

 

1. תעלו את הפוסטים בשעות הערב

 

מדובר כאן בעיקר על המלצה, אך כזאת שיכולה להיות אפקטיבית למרבית העסקים – מוטב לעלות את הפוסטים לעמוד העסקי דווקא בשעות הערב. מניסיון של שנים ניתן לראות בצורה ברורה כי פוסטים שמתפרסמים בשעות הערב מקבלים חשיפה גדולה יותר מאשר פוסטים דומים שמתפרסמים בשעות הבוקר או בשעות הצהריים.

הסיבה לכך היא יחסית ברורה לכולם, מרבית האנשים מסיימים את העבודה שלהם בשעות הערב – ורק אז הם מתפנים לעבור על הפיד של הפייסבוק. מהסיבה הזאת פוסטים שפורסמו בשעות הערב הם יכולים להיתקל בהם מיד, מנגד פוסטים שפורסמו בשעות הבוקר כבר נמצאים בחלק התחתון של הפיד.

 

2. השתמשו בפיקסל של פייסבוק

 

אם אתם רוצים לבצע קידום ממומן בפייסבוק, אתם חייבים להיות מודעים ליתרונות של הפיקסל של פייסבוק. הפיקסל הוא זה שיכול להפוך את הפרסום הממומן להרבה יותר אפקטיבי, כך שהוא יביא לכם תוצאות בתוך זמן קצר. אז מה הוא בדיוק הפיקסל של פייסבוק? כמובן שאנו כאן על מנת להסביר לכם.

מדובר על פיקסל בצורת קוד שאותו אתם משתילים באתר שלכם, הפיקסל הזה יוכל לזהות גולשים שנכנסו לעמוד הפייסבוק שלכם או לאתר. כך פייסבוק מסמן את אותו משתמש, ומסייע לכם להגיע בקלות לאנשים אחרים שדומים לאותם גולשים. כך הסיכוי שאותם אנשים שלא מכירים את העסק שלכם יהפכו ללקוחות גדול יותר.

פרסום בפייסבוק

 

3. תנסו לגולשים לתת לכם חוות דעת

 

בתחילת הדרך על מנת להבין בדיוק איזה סוג של פוסטים מדברים לגולשים תצטרכו לקבל תוצאות פיזיות. אנו ממליצים לכם לעלות מספר פוסטים עם אמירה זהה אך בניסוחים שונים בהפרש של כמה שעות או ימים האחד מהשני. כך תוכלו לשים לב לאיזה מבין הפוסטים תהיה היענות גדולה יותר, כך שהוא יהיה יעיל יותר לעתיד.

כך תוכלו לדעת כי כל הפוסטים שאתם מעלים לעמוד העסקי שלכם יהיו בניסוח דומה לניסוח הנבחר. כך לא תצטרכו לקחת סיכונים, ותוכלו לדעת כי ככל הנראה באמצעות הניסוח הזה תוכלו לקבל את מירב תשומת הלב מצד הגולשים הנכנסים לעמוד שלכם.

 

4. תגרמו לגולשים להראות מעורבות

 

אומנם בשנים האחרונות פייסבוק עושה לא מעט מאמצים על מנת לסכל אפשרויות שתגיעו לגולשים שלכם באופן אורגני. אך אם תדעו איך להפוך את הפוסט שלכם לוויראלי, אפילו פייסבוק עצמה לא תוכל למנוע ממנו להגיע לאלפי אנשים בתוך זמן קצר. אז איך תוכלו להפוך את הפוסט הבא שלכם לוויראלי?

כל מה שאתם צריכים לעשות זה לגרום לגולשים להראות מעורבות. איך עושים זאת? פשוט תשאלו אותם שאלות בפוסט עצמו, תגרמו להם להראות חיבה לדברים שאתם כותבים. ככל שתשיגו יותר שיתופים, תגובות ולייקים כך תוכלו להגיע למצב שבו הפוסט שלכם יטוס קדימה גם ללא קמפיין ממומן.

 

5. יש לכם סרטוני וידאו? זה קלף מנצח

 

אולי אתם עד כה הייתם רגילים בעיקר לעלות לעמוד העסקי שלכם פוסטים כתובים, אך אתם צריכים לדעת כי סרטוני וידאו הם קלף מנצח בפייסבוק. הסרטונים הם אמצעי המדיה האהוד ביותר על פייסבוק, וברוב המקרים הוא גם זה שיזכה לחשיפה הגדולה ביותר.

ככל שתבנו סרטון טוב יותר כך תוכלו להגיע בקלות לקהל היעד שלכם, ולהפוך אותו להיות הרבה יותר ויראלי. בנוסף הפידבקים על סרטונים ברוב המקרים יהיו הרבה יותר גבוהים מאשר הפידבקים על תמונות או על פוסטים רגילים. לאחר מכן יהיה לכם הרבה יותר קל לנתח את התוצאות של הסרטון ולהשתמש בהם בעתיד.

 

6. מאחורי כל קמפיין טוב יש הצעה שיווקית ברורה

 

אתם יכולים להריץ קמפיין יוצא מגדר הרגיל, אך אם לא תהיה לכם הצעה שיווקית ברורה – אתם תתקשו להפוך בסופו של יום את הגולשים ללקוחות עתידיים. הדרך הטובה ביותר שלכם להבין איזה הצעה שיווקית היא מספיק ברורה זה על ידי מבחן התוצאה.

כלומר תפרסמו מספר קמפיינים בצורות שונות, וכך תוכלו ללמוד איזה מהן היא הכי ברורה לגולשים שלכם. כך תוכלו לגבש אסטרטגיית עבודה נכונה, כזאת שתסייע לכם להפוך כמעט כל גולש שמתעניין במוצר או בשירות שלכם ללקוח עתידי. הכוח נמצא בידיים שלכם, אתם רק צריכים לדעת איך לתעל אותו היישר למקומות הנכונים.

 

7. תגרמו לגולשים להפוך ללידים איכותיים

 

לא כל גולש שנכנס לדף העסקי שלכם וגם מראה מעורבות יכול להפוך בעתיד גם ללקוח פוטנציאלי. לכן איך אתם יכולים לבצע סינון אפקטיבי של הגולשים, ולדעת איזה מהם יכולים באמת להפוך ללקוחות? על ידי טפסים שונים שבהם הגולשים נדרשים להשאיר פרטים.

אומנם ברוב הפעמים מדובר על פעולה פשוטה יחסית, אך איך שלא תסתכלו על זה מדובר על פעולה של הבעת אמון. כלומר אם גולש השקיע מזמנו על מנת למלא את הפרטים שאותם אתם דורשים, הוא ככל הנראה באמת מתעניין בשירותים שלכם – וככל הנראה יש לכם סיכוי טוב מאוד להפוך אותו ללקוח שלכם בעתיד.

 

8. למרות הפיתוי – אל תקנו לייקים!

 

לא מעט בעלי עסקים נוטים ללכת לדרך הקלה ולפנות לחברות שונות בשוק על מנת שיספקו להם לייקים לעמודים העסקיים. מדובר על הדרך הקלה ביותר, זאת שתוכל להגדיל את כמות הלייקים בעמוד העסקי למראית עין. אז מדוע אנו ממליצים לכם שלא לבצע את הפעולה הזאת?

מכיוון שלא מדובר על פעולה של עסק שמכבד את עצמו, זה לרוב מתאים לבני נוער חסרי כל הבנה שחושבים רק על מספרים. אתכם לא אמור לעניין כמות הלייקים שלכם לכם לדף, מה שכן אמור להעסיק אתכם זה כמות הלייקים של גולשים שיכולים להפוך ללקוחות פוטנציאלים של העסק שלכם.

 

9. אל תהיו פזיזים תקבלו החלטות מושכלות

 

אל תזרקו את כל הכסף שיש לכם לפרסום על הקמפיין הראשון שלכם, בכל זאת מדובר על תורה שלמה שאינכם מכירים. אל תהיו פזיזים מידיי כי זה עשוי לעלות לכם ביוקר, ובסוף אתם גם תבינו כי עשיתם טעות. בקמפיינים הראשונים שלכם אל תשקיעו יותר מידיי כסף ותנסו ללמוד את המערכת.

רק ברגע שאתם מרגישים שאתם שולטים בה בצורה מוחלטת תוכלו לעלות הילוך ולהשקיע סכומי כסף גדולים יותר. אל תדאגו תהיו בטוחים כי בדרך הזאת תוכלו להגיע לתוצאות טובות יותר מאשר בדרכים אחרות שהן הרבה פחות יעילות לא משנה באיזה כיוון תסתכלו על זה.

 

10. תגובות שליליות זה לא דבר רע

 

בפעם הראשונה שתתחילו להיתקל בכל מיני תגובות שליליות ככל הנראה תיכנסו לפאניקה, אך זה בדיוק הדבר האחרון שצריך לקרות לכם. תגובות שליליות הן חלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית שלכם, ואתם לא צריכים לתת להן יותר מידיי משמעות. אז איך תוכלו להפוך את התגובה השלילית לדבר חיובי עבורכם?

קודם כל אל תענו בזלזול וכמובן שאתם צריכים לשמור על שפה נאותה. תשתדלו לענות לעניין ולהסביר מדוע התגובה השלילית איננה מתיישבת עם המציאות. ככל שהתגובה שלכם תהיה יותר עניינית וברורה כך תוכלו לזכות באהדה מצד הגולשים שיקראו אותה. תזכרו כי כל דבר שנראה בהתחלה רע יכול להפוך להיות דבר טוב.

 

11. עם הזמן תמקדו את הקמפיין שלכם

 

אתם לא יכולים להתחיל קמפיין ממוקד מלכתחילה, מכיוון שאינכם מכירים את קהל היעד הרלוונטי שלכם. אך ככל שאתם עושים יותר קמפיינים, כך תוכלו למקד יותר את הקמפיינים העתידיים שלכם על סמך הנתונים שנמצאים אצלכם בידיים. מהסיבה הזאת מאוד חשוב שתריצו קמפיינים בתדירות גבוהה על מנת שיהיה לכם נתונים שאותם תוכלו לנתח.

אנו יכולים להבטיח לכם כי לאחר שתמקדו את הקמפיינים שלכם יהיה לכם הרבה יותר קל להגיע לתוצאות שאתם כל כך מצפים לקבל. תוכלו להמשיך ולפלח את הקהל שלך על סמך קמפיינים קודמים, כך שאתם מהצד שלכם לא צריכים לבצע יותר מידיי פעולות.

 

12. תרעננו את המודעות כל הזמן

 

חשוב מאוד שתמיד תסקרנו את הגולשים שנחשפים למודעות שלכם, והדרך הטובה ביותר היא על ידי ריענון של המודעות כל הזמן. גם אם יש לכם מודעה שרצה מעולה ומביאה תוצאות טובות, אין שום סיבה שהיא תמשיך לרוץ במשך מספר חודשים מכיוון שהיא תמצה את עצמה בשלב מסוים.

מצד שני הגולשים שיחשפו למודעות שלכם יעריכו אתכם יותר אם הם יראו שאתם מרעננים את הקמפיינים ומציעים להם הצעות שיווקיות שונות. הזמן הממוצע של כל קמפיין צריך להיות בין חודש עד חודשיים כל עוד הוא מגיב טוב, אם הוא לא מגיב טוב לא יותר מכמה שבועות.

 

13. תפנו גם ללקוחות שאינם מוגדרים כלקוחות חמים

 

אומנם אתם באופן טבעי תעדיפו להשקיע את רוב תשומת הלב שלכם בלקוחות החמים, אלה שבתוך מספר פעולות פשוטות עתידיים להפוך להיות לקוחות פעילים. אך אסור לכם להזניח את הלקוחות המוגדרים כלקוחות קרים, מכיוון שגם הם בשלב כזה או אחר יכולים להפוך להיות לקוחות חמים.

תנסו לבנות קמפיין שיווקי לכל אחד מהקהלים הללו, על מנת שכל אחד מהם בסופו של יום יוכל להיות מונע לפעולה. תוכלו להגדיל את כמות הלקוחות שלכם בצורה חסרת תקדים אם תדעו כיצד לפנות לכל הקהלים שעומדים מולכם, בדגש כמובן על לקוחות חמים וגם כמו שאמרנו על לקוחות קרים.

 

14. השתמשו בעמודים האסטרטגיים שלכם

 

אחד מהפיצ'רים השימושיים ביותר שפייסבוק מציעה לכל אותם בעלי עסקים שמפרסמים אצלה זה להשתמש בעמודים האסטרטגיים שלכם. כך תוכלו ממש לעקוב אחרי אותם גולשים שביקרו בעמודים האסטרטגיים, והם יקבלו את הקמפיינים שלכם בפייסבוק באופן תדיר. מדוע זה יכול להיות כל כך משמועתי לעסק שלכם?

מכיוון שאותם לקוחות שכבר ביקרו באתר שלכם הם ככל הנראה כאלה שמתעניינים בשירותים או במוצרים שלכם. לכן ברגע שתפנו אליהם באופן תדיר בפייסבוק, לא מן הנמנע שתוכלו לגרום להם לבצע רכישה חוזרת או לבצע רכישה שלא הושלמה במועדה המקורי. זה יכול להגדיל בצורה משמעותית את כמות ההכנסה לעסק שלכם.

 

15. תעשו קמפיין למחשב וקמפיין למובייל

 

לא מעט בעלי עסקים עושים קמפיין אחד שאמור להיות רלוונטי גם לגולשים שרואים אותו דרך המחשב וגם לכאלה שרואים אותו דרך המובייל. אך המחשבה הנכונה ביותר היא לבצע קמפיין שונה לגולשים במובייל ולגולשים במחשב. כך תוכלו לרכז את המודעות שקשורות למובייל רק לגולשים הנכנסים דרך הנייד, ומנגד תוכלו לרכז את המודעות שקשורות למחשב לגולשים הנכנסים דרכו.

בתוך זמן קצר אתם תוכלו לראות תוצאות טובות הרבה יותר, כך שכל קמפיין יביא את מירב התועלת בדיוק כמו שאתם מצפים. אל תפעלו על אוטומט כי זה יכול לשחק לרעתכם, תנסו להבין מה מאפיין את קהל היעד שרואה את המודעות שלכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
השקדן גיא אדרי
גיא אדרי
עוסק בבניית אתרים באינטרנט ושיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2014. יזם אינטרנט ובלוגר נלהב.
מדריכים נוספים
דילוג לתוכן