איך לבצע בצורה נכונה ויעילה אפיון של אתר מכל סוג שהוא?

אפיון אתר אינטרנט

כיום ברור לכולם כי העולם עובר לפלטפורמות הדיגיטליות ומהסיבה הזאת לכל חברה או עסק חייב שיהיה אתר אינטרנט פעיל. החלטתם להקים אתר חדש לעסק שלכם או שמא לחדש את האתר הישן אשר בבעלותכם? קיבלתם החלטה נבונה. אם מצאתם חברת בניית אתרים שתוכל להפוך את החלומות שלכם למציאות, אתם ללא ספק נמצאים צעדים ספורים מהקמת האתר שלכם.

אך אחד מהשלבים החשובים ביותר בבניית אתר אינטרנט זה אפיון האתר, כאשר לאפיון יש חשיבות מכרעת לגבי התוצר הסופי שאותו תקבלו. לא מעט בעלי עסקים או כאלה שיש ברשותם אתר ישן מזלזלים באפיון של האתר, ומהסיבה הזאת הם מקבלים אתר שלא עונה בצורה מושלמת על הציפיות שלהם.

רוצים לדעת איך תוכלו לעשות אפיון אתר בצורה יעילה מהירה? במאמר הבא אנו נסביר לכם בדיוק כיצד תבצעו אפיון אידיאלי לאתר שלכם, מבלי שתשכחו אף פרט חשוב שיוכל לעשות את ההבדל בין הצלחה לבין כישלון.  

למעבר לטופס אפיון אתר – לחץ כאן.

 

השלב הראשון – תעזרו לחברת בניית האתרים להכיר את העסק שלכם


לא משנה איך תסתכלו על זה, השאיפה שלכם בסופו של יום זה לקבל אתר שמשדר בקו אחיד עם העסק שלכם. אך מה לעשות שהחברה שבונה עבורכם את האתר, איננה מכירה את העסק ואת המוצרים שאותם אתם מוכרים או מספקים ללקוחות. לכן אתם צריכים לתת לחברה את האפשרות להכיר את העסק שלכם טוב יותר.

תציינו בפניה את שם החברה ואת השירותים או המוצרים המשמעותיים ביותר שאתם מוכרים. בנוסף אם אתם מכירים מתחרים שעשוי לקרוא עליכם תגר, חשוב מאוד שחברת בניית האתרים תכיר אותם.

 

השלב השני – מהן המטרות המרכזיות של האתר שאתם מקימים?


ככל הנראה לא החלטתם בוקר אחד להקים אתר אינטרנט לעסק שלכם. יש מאחוריה האתר מגוון רחב של סיבות שבגינן החלטתם ללכת על הצעד הזה. חשוב מאוד שהמבנה של האתר יסייע לכם להגיש את כל השאיפות שבגינן החלטתם לשלם כסף ולבנות אתר אינטרנט חדש.

אסור לכם להסתיר את הנושא הזה, וחשוב מאוד שתשתפו את המפתחים ואת החברה כולה בשאיפות שלכם. רק כך תוכלו לדעת שבסופו של יום המבנה של האתר יביא לכך שתוכלו להשיג את כל אחת מהשאיפות. אם לא תשתפו את המפתחים בנושא הזה, לא מן הנמנע כי בסופו של יום תקבלו אתר שלא יהיה יעיל עבורכם וזה בהחלט חבל.

 

השלב השלישי – מי הוא הקהל שאמור להיכנס לאתר שלכם?


לכל חברה ולכל עסק יש לקוחות רלוונטיים, כאלה שהם קהל היעד של האתר. חשוב מאוד שתחשבו עם עצמכם מי הם אותם לקוחות, כך שיהיה ניתן להיכנס אל תוך הראש שלהם. בסופו של יום האתר צריך להיות בנוי בצורה כזאת שהוא יניע אותם לבצע פעולות כאלה ואחרות.

כמובן שאתם יכולים להגדיר יותר מקהל יעד אחד, אם אתם חושבים שיש בכך צורך. חשוב מאוד שתספקו כמה שיותר פרטים על קהל היעד – גיל, אזור מגורים, שפה וכן הלאה. ככל שתהיו יותר ספציפיים כך תוכלו לקבל מהאתר תוצר גובה יותר.

 

השלב הרביעי – איזה סוג של אתר ישרת אתכם בצורה הטובה ביותר?


עוד שלב הכרחי באפיון האתר שלכם זה להבין איזה בדיוק סוג של אתר אתם צריכים. האם מדובר על דף נחיתה, אתר מכירתי או בכלל על אתר תדמית. ברוב המקרים חברת בניית האתרים שבחרתם תוכל לעזור לכם לבחור את סוג האתר שמתאים לכם בהתאם לפרטים שנתתם בסעיפים הקודמים.

אך עדיין חשוב מאוד שגם אתם תבינו בדיוק איזה סוג של אתר ישרת אתכם בצורה הטובה ביותר. בסופו של יום אתם הבעלים של העסק, וההצלחה העתידית של האתר תהיה ההצלחה העתידית של העסק שלכם. אל תעבירו את השרביט לאף אחד אחר, כי זה יכול לשחק לרעתכם.

 

השלב החמישי – תחשבו איזה מבנה אתם רוצים לאתר שלכם


אפיון של אתר לא יהיה שלם מבלי שמפתח האתר ידע כיצד אתם מדמיינים את האתר שלכם. אתם צריכים לזכור כי אתר מפוצץ בתוכן ובעמודים, לא יהיה בהכרח אתר יעיל שיביא אתכם לתוצאות הרצויות. על מנת שיהיה לכם כיוון תוכלו להיכנס לאתרים של המתחרים שלכם, ולהבין מהם איזה עמודים הם החשובים ביותר עבורכם.

חשוב מאוד שתכתבו את הדברים האלה למפתחי האתר, כי בסופו של יום הם לא אלה שחיים את העסק על בסיס קבוע. האתר חייב בסופו של יום להיות במבנה שישרת את הלקוחות שלהם ויספק להם את כל המידע על העסק שלכם.

 

השלב השישי – כל כמה זמן אתם צריכים לבצע שינויים באתר?


אתרי אינטרנט מתחלקים כיום לשתי סוגים עיקריים – הסוג הראשון הוא אתרי אינטרנט שאינם צריכים עדכון תדיר והסוג השני הוא אתרי אינטרנט שצריכים עדכונים על בסיס קבוע. חשוב מאוד שתחשבו היכן בדיוק אתם ממקמים את עצמכם, כי המערכת אמורה לשרת אתכם בצורה טובה.

אם אתם צריכים לעדכן את האתר שלכם על בסיס קבוע – עדכון מוצרים, העלאת מאמרים וכן הלאה. אתם צריכים לוודא כי ממשק הניהול מספיק נוח עבורכם, כך שלא תמצאו את עצמכם הולכים לאיבוד. אפילו תבקשו להתנסות בפועל בהעלאת מוצרים או מאמרים, כך שתראו שאתם לא נתקלים בבעיות.

 

השלב השביעי – הפונקציונליות העתידית של האתר


חשוב מאוד שהאתר שלכם יניע את הגולשים לבצע פעולות, ולכן לנושא של הפונקציונליות של האתר – אין תחליף. תוכלו להתייעץ עם החברה שבונה לכם את האתר כיצד לעשות זאת בצורה נכונה, אך זה חייב להיות בצורה כזאת שתשלב בצורה מושלמת עם האתר שלכם.

בין אם מדובר על פיזור טפסי יצירת קשר, רכישת מוצרים בצורה קלה ופשוטה, נגישות לחיוג בצורה מהירה או לשליחת הודעת וואטסאפ בעת הצורך . כל הדברים הללו יגרמו לכך שהגולשים ירצו לבצע אינטראקציה עם האתר שלכם, ולא יוותרו על כך רק בגלל הצורה שבה האתר שלכם בנוי.

 

השלב השמיני – תכונות נוספות שאתם רוצים באתר שלכם


ישנן עוד לא מעט תכונות שאתם לא יכולים לוותר עליהם, וברוב המקרים הם כבר יגיעו באופן אוטומטי. אך עדיין חשוב מאוד שתדרשו אותם במקרה שבו החברה שבונה לכם את האתר איננה מגדילה ראש או מבינה את החשיבות שלהם. אל אילו תכונות לאתר אנו מתכוונים?

נגישות של האתר לגולשים בעלי מוגבלויות (כיום זה דבר שהוא חובה במסגרת החוק), תוודאו כי האתר של מאובטח ובטוח לגלישה, תוודאו כי אתם יודעים היכן האתר יאוחסן לאחר הקמתו, תוודאו כי באתר שלכם קיים תקנון מסודר, תוודאו כי האתר עולה בצורה מהירה וללא בעיות תפעול כאלה ואחרות.

 

השלב התשיעי – מה התקציב שעומד לרשותכם להקמת האתר?


ברור לכולם כי בסופו של יום אתם מוגבלים בתקציב, ולתקציב שעומד לרשותכם יש השפעה ישירה על התוצר הסופי שתקבלו. לכן חשוב מאוד שתבצעו תיאום ציפיות עם החברה שמקימה עבורכם את האתר, ובאפיון עצמו תציינו את התקציב המקסימלי שעומד לרשותכם.

כך לא תגיעו למצב שבו תצטרכו לשלם סכומי עתק על האתר, סכומים שאפילו לא תכננתם להוציא עליו. ברגע שהתקציב מצוין בצורה ברורה על גבי האפיון, למפתחים של האתר יש קווים אדומים שעומדים מולם. כך תוכלו להגיע לתוצאה טובה מצד אחד, ומצד שני לא להכניס את עצמכם לבור כלכלי שלא תדעו איך לצאת ממנו.

 

השלב העשירי – תחליטו מראש את לוחות הזמנים שלכם


לכל פרויקט יש את הזמן שלו, בין אם מדובר על מספר שבועות או על מספר חודשים. אך עדיין חשוב מאוד שתציינו ותסכמו עם מפתחי האתר דד ליין שבו האתר אמור להיות מוקם. כך כל אחד מהצדדים יעשה את הפעולות שלו על מנת להגיע לדד ליין שסוכם מראש.

כמובן שהדד ליין בצורה כזאת או אחרת יכול להשפיע על המחיר, אך מבחינתכם זה דרך זניח. אם אתם צריכים את האתר למועד מסוים, אין מקום לטעויות – אחרת תפסידו לא מעט כסף. אל תשאירו מקום לספק, ותכתבו על גבי האפיון את הדד ליין המקסימלי שבו האתר חייב להיות מוקם.

 

דגשים חשובים שאסור לכם לשכוח בעת אפיון האתר:

 

  1. חשוב מאוד שתיידעו את מפתחי האתר כי אתם רוצים שהאתר יהיה מיועד לקידום אורגני. כך תוכלו לדעת כי בשלב מסוים האתר שלכם יוכל להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.
  2. דף הפנים הוא הדף שאמור לתת את הרושם הראשוני לגולשים, ולכן חשוב מאוד לתת לו את מלוא תשומת הלב. תציינו באפיון כיצד אתם רוצים או מתכננים שדף הבית של האתר שלכם יראה.
  3. אין צורך להיכנס בתוך האפיון לפרטים הקשורים לעיצוב של האתר. תנו לאנשי המקצוע לעשות את העבודה שהם מכירים בצורה הטובה ביותר.
  4. אל תשכחו לוודא את המהירות שבה האתר שלכם עולה, יש לכך לא מעט חשיבות גם מבחינת הגולשים וגם מבחינת הקידום שלו.
  5. המטרה הסופית של האתר שלכם זה להגדיל את ההכנסות של העסק או להגדיל את כמות הלקוחות. לכן חשוב מאוד שהמבנה של האתר יקדם את המטרה הזאת בראש ובראשונה, ולא שום מטרה אחרת.
מאמרים נוספים
בואו נדבר :)