fbpx

מדוע אתם צריכים משפך שיווקי לעסק שלכם וכיצד ליישם

זמן קריאה : 4 דקות

אם אתם לא מכירים את המונח משפך שיווקי ככל הנראה השיווק העסקי שלכם לוקה בחסר, מדובר על אחד מהמונחים החשובים ביותר בתהליך השיווק של עסקים גדולים וקטנים כאחד. לא מעט בעלי עסקים מעדיפים לבצע מהלכים שיווקיים נקודתיים, כאלה שמביאים להם תוצאות לטווח זמן מידי. אך כאשר מסתכלים לטווח הרחוק התנהלות מהסוג הזה היא איננה כדאית, ובסוף גם תתברר כלוקה בחסר.

המשפך השיווקי נועד על מנת לעשות לבעלי העסקים סדר, ולסייע להם לבנות תוכנית שיווק אפקטיבית. כזאת שתתנהל בצורה סדורה, ותוכל להביא תוצאות למשך תקופת זמן ארוכה ככל האפשר. במאמר הבא אנו ניתן הסבר מדוע כל כך חשוב להסתייע במשפך השיווקי, ואיך תוכלו לנהל אותו בצורה הטובה והחכמה ביותר.

 

מה זה בדיוק משפך שיווקי?

 

משפך שיווקי מתאר את התהליך שאותו עובר הלקוח מהרגע שהוא נחשף לראשונה לחברה או לעסק, ועד לרגע שבו הוא הופך להיות לקוח באופן רשמי כאשר הוא מבצע רכישה. אתם בוודאי שואלים את עצמכם מדוע קוראים לתהליך משפך שיווקי? התשובה לכך היא שבדיוק כמו במשפך של מים – אתם מתחילים את התהליך עם כמות גדולה של לידים או לקוחות, ולבסוף אתם מסיימים את התהליך עם מספר לקוחות בודדים.

יש לא מעט דרכים שבאמצעותן ניתן להציג את המשפך השיווקי, אנו בחרנו את הדרך שבה אנו הכי מאמינים. השלבים של המשפך השיווקי שאותם נציג לפניכם מסודרים באופן הבא – מודעות לחברה, גילוי עניין, קבלת החלטה וביצוע הרכישה.

  1. שלב ראשון: מודעות לחברה – בשלב הראשון אתם צריכים לפעול על מנת לגייס לקוחות חדשים שיחשפו לראשונה לעסק שלכם, ובמקביל גם לשמור על קשר עם הלקוחות הקיימים. כך תוכלו לדעת שהמודעות לחברה או לעסק שלכם נמצאת בשיאה. אתם שומרים על קשר עם לקוחות קיימים ופונים כל העת ללקוחות חדשים שיכולים לבצע רכישות מהעסק שלכם.  
  2. שלב שני: גילוי עניין – בשלב הזה הלקוחות הופכים להיות מלקוחות פאסיביים ללקוחות אקטיביים, כלומר הם כבר מביעים עניין בשירות או במוצרים שלכם – אך עדיין לא בטוחים שאתם הבחירה הנכונה. כאן התפקיד שלכם הוא לספק ללקוח הפוטנציאלי את כל הסיבות על מנת שיבחר בכם ולא בחברה אחרת שהיא בעצם אחת מהמתחרות שלכם. חשוב מאוד שתדעו לספק את המידע הרלוונטי מצד אחד, אך מצד שני אל תהיו מעיקים מידי על מנת שלא תבריחו את הלקוחות. 
  3. שלב שלישי: קבלת ההחלטות – זה אולי השלב המשמעותי ביותר בכל התהליך, מכיוון שבשלב הזה הלקוח יבחר עם איזה חברה הוא מעוניין להמשיך בהתקשרות. לאחר שהוא שקל את כל היתרונות והחסרונות, הלקוח גיבש החלטה סופית – וחשוב מאוד שהוא יבחר דווקא בכם. חשוב מאוד שתציעו בשלב הזה ללקוח את הצעת המחיר הטובה ביותר על מנת שתוכלו לקדם אותו לשלב האחרון של סגירת העסקה. עליכם לזכור כי גם בשלב הזה הלקוח עלול לקבל רגליים קרות, לכן אל תהיו יותר מידיי שאננים. 
  4. שלב רביעי: ביצוע הרכישה – לאחר שביצעת את שלושת השלבים הקודמים בצורה טובה אתם מתוגמלים על כך, בשלב הזה הלקוח מבצע את הרכישה ומכניס לכם כסף. כמובן שאם סיפקתם שירות חיובי ומחירים משתלמים, אין שום סיבה שהלקוח לא יחזור אליכם בעתיד במידת הצורך. עליכם לזכור כי הלקוחות המרוצים יוכלו להמליץ עליכם לבני משפחה ולחברים קרובים, כך שאתם יכולים להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם בצורה חסרת תקדים.

 

מהי החשיבות של משפך שיווקי משמעותי לעסק שלכם?

 

יש לא מעט סיבות לכך שמרבית אנשי המקצוע שמכירים את עולם השיווק על בוריו ממליצים פעם אחר פעם על ביצוע משפך שיווקי. על מנת שתוכלו להבין את החשיבות העסקית שלנו, אנו נתאר לכם מספר יתרונות של המשפך השיווקי, כך שתוכלו להרכיב לעצמכם את תמונת המצב האידיאלית ביותר.

  • הסיבה הראשונה שאתם צריכים לבצע את פעולות השיווק שלכם על ידי משפך שיווקי זה מכיוון שהוא עושה לכם לא מעט סדר. כיום בעולם שבו אנו נמצאים יש לא מעט אפיקי שיווק שבהם תוכלו לבחור, דבר שיכול להיות משמעותי מאוד לעתיד. לכן באמצעות משפך שיווקי אתם מצליחים לבצע סינון של לכל אפיקי השיווק שלא רלוונטיים ולהתמקד באפיקי השיווק שמביאים לכם תוצאות טובות. כך לא תגיעו למצב שאתם משקיעים אלפי שקלים בחודש על שיווק אך לא מקבלים את התוצאות שאתם כל כך רוצים לקבל. 
  • עוד סיבה שבגינה אתם צריכים לבצע משך שיווקי לעסק שלכם זה שתוכלו להשיג לקוחות בכמויות גדולות יותר. אם תגיעו פעם אחת ללקוח, הוא ככל הנראה לא יבצע דרככם רכישה מכיוון שהוא לא מכיר את העסק שלכם. אך אם באופן עקבי לקוח מסוים ייחשף לעסק שלכם, הוא בשלב מסוים יבין שאתם ככל הנראה מתאימים לו בצורה הטובה ביותר. המשפך השיווקי מסייע לכם להגיע באופן תדיר ללקוחות שיכולים להיות רלוונטיים עבורכם, אך באותה נשימה גם לא להבריח אותם. 
  • הסיבה השלישית והאחרונה היא כמובן סיבה כספית, הרי כל בעל עסק רוצה להגיע למצב שבו הוא מצליח לחסוך כסף. אז מה אם נספר לכם כי ברוב המכריע של המקרים משפך שיווקי מסייע לבעלי העסקים לחסוך אלפי שקלים בהוצאות על שיווק העסק? הרי אתם בטח יודעים כי ללא שיווק עסקי העסק שלכם יישאר הרחק מאחור, לכן אתם צריכים לעשות אותו בצורה נכונה. באמצעות המשפך תוכלו להתרכז באפיקי שיווק שמביאים אתכם לתוצאות, ולהשאיר מאחור את כל אפיקי השיווק שרק מונעים מכם להתקדם. כך בתוך זמן קצר תוכלו להוריד את ההוצאות על שיווק אך להביא לתוצאות מעולות.

 

לסיכום משפך שיווקי – כן או לא?

 

איך שלא תסתכלו על זה באמצעות משפך שיווקי תוכלו להשיג מגוון רחב של לקוחות בתוך לוח זמנים קצר במיוחד. ככל שהמשפך עצמו יפעל בצורה טובה ואפקטיבית ביותר על פי הקווים המנחים שסיפרנו לכם עליהם כאן, תוכלו להשקיע את מירב מאמצי השיווק שלכם למקומות הנכונים. אם לא תבצעו את ההשקעה הנכונה, תוכלו עדיין להגיע לתוצאות בזכות אפיקי שיווק אחרים – אך לרוב התוצאות הללו יהיו מידיות ובשלב מסוים הן יפסקו וישאירו אתכם ללא לקוחות נאמנים. המשפך השיווקי מספק לעסק שלכם את היציבות הכלכלית, דבר שהוא חיוני לעסקים גדולים ובוודאי לעסקים קטנים שצמאים ללקוחות נאמנים.

אולי יפתיע אתכם לגלות כי מרבית הלקוחות שמגיעים לעסק שלכם אינם מעוניינים בכלל לסגור עסקה, ובשלב מסוים הם פשוט ייעלמו לכם. באמצעות המשפך השיווקי תוכלו להגיע אך ורק ללקוחות שרוצים בסופו של יום לסגור עסקה. כך שאתם לא מרגישים שכל המאמצים שלכם ירדו לטמיון, דבר שעלול בשלב מסוים להוציא את כל הרוח מן המפרשים. עליכם לזכור כי הכניסה לתודעה של הלקוח היא השלב הקריטי ביותר, ברגע שאתם נמצאים בתוך התודעה של הלקוח הוא אוטומטית ירצה לפנות אליכם כאשר הוא הופך ללקוח רציני. כל מה שאתם צריכים זה להיות במקום הנכון ובזמן הנכון, ומיד לאחר מכן אתם מגדילים בצורה משמעותית את כמות הלקוחות שלכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
השקדן גיא אדרי
גיא אדרי
עוסק בבניית אתרים באינטרנט ושיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2014. יזם אינטרנט ובלוגר נלהב.
מדריכים נוספים
הדרכה חינמית:

איך להקים עסק אינטרנטי רווחי לבניית אתרים יפים לעסקים שמכניס כמה אלפי שקלים כל חודש

למדו איך הקמנו את השקדן ושכפלו את האסטרטגיות שגרמו להצלחה שלנו

דילוג לתוכן