בניית אתרים: כשעולם המחשבים מתערבב עם אמנות

מן הצד האחד, בניית אתרים היא פעולה מאוד טכנית ומאוד ברורה; היא משלבת ידיעת קוד או היכרות עם מערכות ייעודיות לבניית אתרים, ויצירת שורה של כללים טכניים וביצוע פעולות שבמקום מסוים ניתן לכנותן רובוטיות.

אולם מן הצד השני אתר של כל עסק, קטן וגדול כאחד, ואין זה משנה כלל מה התחום שבו הוא עוסק, הוא כרטיס הביקור שלו. ההיבט הייצוגי אשר מאפשר להעביר את המסרים השיווקיים הראשוניים אל הלקוח הפוטנציאלי או הקיים.

יצירת שפה עיצובית מכוונת מטרה

אז למה אנחנו לא מכריזים בריש גלי שבניית אתרים היא אומנות ותו לא? ובכן, אמנים במקורם, מטרתם היא להביא את רגשותיהם ותחושותיהם הפנימיות לידי ביטוי דרך האמנות. מנגד, כאשר אנחנו מדברים על אפיונו של אתר טרם הקמתו, הרי שמטרת העיצוב היא להביא לידי ביטוי את המסרים השיווקיים של העסק.

אחד מן הדברים הבסיסיים והחשובים ביותר בבנייתו של כל אתר היא מלאכת האפיון. האפיון מאפשר לנו לא רק להבין כיצד הלוגו של העסק שלכם נראה, ומשם להבין את הצבעים שיאפיינו את האתר, אלא ממש לנשום ולחיות את העסק.

מי הם הלקוחות שלכם? אנשים צעירים או מבוגרים? נוער? הורים? חיילים משוחררים? הבנת אופי הלקוחות שלכם ישפיע רבות על העיצוב והנראות של האתר. האם באמת ניתן להשוות בין אתר מסעדה אלגנטית לגילאים בוגרים לבין אתר של פאב שכונתי וקליל אליו אפשר להגיע עם גופייה וכפכפים? וודאי שהעיצוב והנראות יהיו שונים בתכלית.

ומי אתם? האתר שלכם צריך לייצג אתכם נאמנה ולא להטעות את הגולשים. אם אתם משרד רואי חשבון, הרי שהנראות הכוללת צריכה להיות קרה ורצינית. אם אתם ג'ימבורי לילדים, הרי שהנראות צריכה להיות צבעונים וחמימה.

המרת העיצוב אל תוך העולם הדיגיטלי

בעוד שמסלול קורס עיצוב גרפי יכול ללמד כיצד לייצר אלמנטים ויזואליים שונים לצרכים שיווקיים עבור הדפסה או אף עיצוב אתרים, הרי שבפועל, מלאכת היצירה של האתר הלכה למעשה, יכולה להערים קשיים לא מעטים. לא אחת, מעצבים גרפיים אינם לוקחים בחשבון את הקושי הרב שקיים בין המרת העיצוב עליו החליטו ויצירת העתק מושלם ומדויק בדמות אתר אינטרנטי.

חברת בניית אתרים מקצועית מחויבת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ולמצוא את הדרכים היצירתיות שבאמצעותן הנראות הוויזואלית שעליה הוחלט בשלב העיצוב, תקרום עור וגידים הלכה למעשה.

עבורנו לא אחת, מדובר בתשלובת נוספת של חשיבה אמנותית ויצירתית; הפתרונות לעתים אינם ברורים וגלויים לעין, והם מצריכים חשיבה מחוץ לקופסה, ובחינת פתרונות קוד שאינם נהוגים או נפוצים.

יצירת יש מאין

אחד מן האתגרים היותר אהובים עלינו הוא קבלת לקוח שמעולם לא חשב קודם לכן על הנראות של העסק שלו.

מקרים שכאלו נפוצים בעיקר כאשר מדובר בעסק חדש שעוד טרם בנה לעצמו לוגו, אך הם בהחלט יכולים להתרחש גם אצל עסקים קיימים שהתחילו לשקול מיתוג מחדש והתאמה מערכתית של החברה או בית העסק אל הדרישות של העולמות הדיגיטליים.

במקרים שכאלו, התהליך שאנו עוברים יחדיו, מתאים בדיוק למה שתיארנו לעיל: החל מאפיון מקיף שעוזר לנו להכיר אתכם נאמנה ואף להרגיש חלק בלתי נפרד מן העסק שלכם, דרך יצירת סקיצות ראשוניות ועד להסכמה מלאה על הקו העיצוב הנכון ביותר עבורכם והמרתו בקוד לאתר הלכה למעשה.

אם קיבלנו בהתחלה דף חלק, ורק יכולתנו לדמיין בראשנו כיצד היצירה תיראה, הרי שעם סיומה של העבודה, תקבלו יצירה מוגמרת ומדויקת, כזו שקולעת בכל פרט ולו הקטן ביותר.,

צרו עמנו קשר

בהיותנו חברת בניית אתרים, אנו מקפידים לשים את הדגש על התפר שבין קוד מדויק, בריא ונכון, לבין נראות וויזואלית שמייצגת את העסק נאמנה וממירה גולשים לכדי לקוחות פוטנציאליים.

נשמח לעבוד גם אתכם, ולייצר יחד אתכם את יצירת האמנות הפרטית שלכם.

לפרטים נוספים צרו עמנו קשר טלפוני, או השאירו לנו פניה באתר.

מאמרים נוספים
בואו נדבר :)