שנת 2019 אמנם הייתה שנה גדושה בשינויים חיוביים בכל הקשור לעולם התוכן, אך זה עוד כלום לעומת מה שהולך לקרות בשנת 2020!
אם לא שמתם לב שנת 2020 נמצאת כבר ממש מעבר לפינה, אז רגע לפני שאנחנו מקבלים את השנה החדשה בזרועות פתוחות – הגיע הזמן לעשות חשבון נפש. כאשר הדבר המשמעותי ביותר זה לנתח את כל השינויים שהתרחשו בשנה החולפת, וכמובן להיות מוכנים לקראת השנה החדשה שעומדת להגיע ממש בקרוב.
בשנה החולפת כל עולם התוכן עבר שדרוג משמעותי זאת בזכות כניסת אלמנטים שונים אשר שינו את חוקי המשחק – כלי תכנון מתקדמים, אופציות מחקר מגוונות ואפשרויות פרסום בפלטפורמות מגוונות. אז זה הזמן שלנו לספר לכם מה בדיוק הולך לקרות בשנת 2020 בכל הקשור לעולם התוכן! אז תחזיקו חזק, ובואו נצא ביחד למסע.
שילוב של תוכן כתוב עם אלמנטים חזותיים
אם עד כה הייתם מסתפקים בהכנסת תוכן לאתר, בשנה החדשה חוקי המשחק עומדים להשתנות ולקבל תפנית מפתיעה. על מנת שתוכלו לגרום ליותר אנשים להיכנס אל האתר שלכם תצטרכו לשלב גם תמונות וגם סרטוני וידיאו. אם עד כה חששתם לשלב באתר שלכם אלמנטים חזותיים רק בגלל שהם מיועדים בעיקר לדור הצעיר, כיום כמעט ולא תוכלו למצוא אנשים שאינם משתמשים באלמנטים חזותיים ביומיום שלהם.
אם באתר שלכם יש תוכן טוב זה לא בהכרח יספיק לכם! תצטרכו להוסיף גם לא מעט תוכן ויזואלי על מנת להשיג את הקרקע הטובה ביותר לכל עמוד באתר. מדובר בעבודה לא פשוטה ובשינוי משמעותי מאוד, שמצד אחד יכול לסייע לכם לעלות על הגל – ומצד שני יכול לגרום לכם להישאר הרחק מאחור ללא כל סיבה מוצדקת.
התאימו את האתר לדור הנוכחי
אם בעבר תוכן שיווקי היה מספיק לכם על מנת לגרום לגולשים להישאר באתר שלכם, כיום זה יכול להיות בדיוק הסיבה שבגינה הם לא נשארים באתר. לאחר מספר רב של בדיקות מעמיקות שנערכו בכל רחבי העולם הגיעו למסקנה שמרבית הגולשים בני 25-44 מעוניינים יותר תוכן ויזואלי ופחות תוכן כתוב.
כיום ניתן להגיד בצורה חד משמעית כי מרבית הגולשים בגילאים הללו ישימו יותר לב לסרטון וידיאו איכותי מאשר לתוכן כתוב – אפילו אם מדובר בתוכן הטוב ביותר שרק תוכלו לדמיין.
אחרי שהסברנו לכם מה הדור של היום כן רוצה, בואו נדבר על מה הדור של היום לא רוצה. אימיילים ממותגים הפכו להיות מטרד רציני, וצעירים רבים אינם מייחסים להם חשיבות בכלל. אף אחד לא אוהב לראות את האימייל מוצף בעשרות רבות של מודעות פרסום המיועדות לשווק שירות או מוצר כזה או אחר. הקפידו לסנן את האימיילים הממותגים כך שהם יהיו יעילים אך מתומצתים. כך תוכלו להגדיל את המשמעות שלהם בהשוואה לשאר האופציות העומדות לרשותכם.
כיום תוכלו אפילו לשלוח מייל שבו יהיה גם סרטון הסבר וגם תוכן שיווקי שיסביר לכל אדם מה בדיוק אתם מספקים. כך תוכלו להביא למצב שאתם מרוויחים מכל העולמות, אך לא פחות חשוב מספקים לכל אדם בדיוק את מה שהוא רוצה או דורש בהתאמה אישית.
יש לכם תוכן באתר? הגיע הזמן לשדרג אותו
לעומת השנים הקודמות, בשנת 2019 חלה עלייה משמעותית בכמות הלקוחות אשר דורשים תוכן איכותי לאתר שלהם – אך שנת 2020 לא הולכת להשתנות בנושא הזה. בשנת 2020 צריך ואף חייב לשפר עוד יותר את התוכן באתר, כי בסופו של יום לא משנה עד כמה תשקיעו בכל מה שנמצא מסביב – תוכן איכותי הוא לב ליבו של האתר שלכם וחשוב מאוד שלא תשכחו זאת.
אם בעבר מקדמי אתרים היו נותנים עדיפות לכמות על פני האיכות בכל הקשור לעולם של כתיבת תוכן, בשנים האחרונות תמונת המצב השתנה לחלוטין. כיום רוב מוחלט של מקדמי האתרים מעדיפים לספק תוכן איכותי וממוקד, גם אם זה אומר שהוא יבוא בכמויות קטנות יותר. תוכן שיווקי אמור להיות מושתל בכל מאמר בעדיפות שנייה, כאשר לפני כן התוכן צריך להעשיר את הידע של הגולש – כך תוכלו לדעת כי אתם מספקים לכל לקוח את המקסימום שעומד לרשותכם.
מקדמי אתרים וכותבי התוכן שעד כה היו מורגלים לעמוד בלוחות זמנים תובעניים, יצטרכו כיום להקדיש פחות זמן לכתיבה ויותר זמן לביצוע מחקרים ובדיקות מעמיקות. הוספת מידע מוכח או כזה שעבר בדיקות ומכיל בתוכו גם מספרים יכול להיות רלוונטי במיוחד, בטח כאשר מדובר על מידע שהגיע מאתר מוכר או כזה בעל מוניטין גבוה.
המשימה שיכולה להיות גם היא לא פחות קשה זה השילוב של התוכן הוויזואלי ביחד עם התוכן הכתוב. ברגע שתיווצר הרמוניה שלמה בין כל הנושאים הללו, תוכלו להגיע למצב שאתם קוצרים את הפירות ומגיעים להישגים משמעותיים במיוחד.
שנת 2020 הולכת להיות ללא צל של ספק שנה מעניינת במיוחד עבור כותבי תוכן וגם עבור מקדמי האתרים כאחד, ומי שהולך להרוויח מכך זה אתם הלקוחות.