כשאתה כותב תוכן עבור קהל, חשוב שהוא יתפוס את תשומת הלב של הקורא, יגרום לו לעצור,להקשיב ולהפנים, ובתקווה לשתף את התוכן עם אנשים נוספים. אין כלי שיווקי חזק מ'פה לאוזן', וזאת האחריות שלך ככתב תוכן "לעשות את זה" לקורא. על מנת להצליח לנהל אתר, אתה חייב להבין מהן הרצונות של הקוראים, ולעזור להם להשלים אותן בצורה האפקטיבית ביותר שניתן.
עם זאת, לרובנו כתיבה היא משימה מאתגרת, אפילו אם אתה עושה את זה כבר שנים. אז איך גם אתה מצליח לכתוב משהו לקוראים שלך מבלי לבלות שעות ארוכות בבהייה במסך מחשב ריק? איך אפשר לכתוב תוכן שקונה את הקורא שלך ומשאיר אותובכמיהה לעוד? איך ניתן לחבר תוכן שידרבן את הקורא לשתף את האתר שלך עם אחרים?
#1 תכיר את הקהל שאליו אתה פונה
דבר ראשון, כמו בכל כתיבה שיווקית, עליך לדעת עבור מי אתה כותב. בסופו של יום, הקורא שלך הוא מי שמגדיר מהו תוכן עם ערך עבורו ומה לא. לכן חשוב שתכיר את קהל היעד שאליו אתה פונה ואת צרכיו. הדרך הקלה לקבוע את זה היא באמצעות הקמת פורום או דיון ( לדוגמא: פתיחת האופציה לתגובות לפוסט ). תשמור על קווי תקשורת פתוחים עם הקוראים שלך – גלה מהם תחומי העניין שלהם, מה הם רוצים לדעת. תפקח על דיונים בין קוראים בשביל לקבל רמזים למה הם מחפשים ומה הם היו רוצים לקרוא; וכשאתה מוכן תכתוב על הנושאים האלה. הדרך להפוך תוכן רלוונטי לקורא מתבצע על ידי שאלת השאלה: "איך אני יכול להעביר תוכן שמעביר את המסר שהקהל רוצה לדעת וכיצד אני יכול להפוך את התוכן למעניין עבורם?"
#2 בצע מחקר מקדים
לפני שאתה מתחיל לכתוב עלנושאים שהקהל שלך מחפש, וודא שעשית את שיעורי הבית שלך וחקרת עובדות על הנושא. אתה לא יכול לשים מידע לא מאומת בבלוג שלך אם אתה רוצה לשמור על אמינות עם הקוראים שלך – אם לא עשית את המחקר המתאים, מישהו אחר יעשה אותו.
תשתמש בגרפים, סטטיסטיקות וכל דבר שיעזור לתוכן שלך להיות אמין יותר ובעל תוקף.
#3 שמור על רלוונטיות
עליך לשמור על הפוסטים שלך רעננים. תתעדכן מה קורה היום בתחומי טכנולוגיה, בידור ופרויקטים של עשה-זאת-בעצמך. תתעדכן בטרנדים העכשוויים – אנשים אוהבים לקרוא תוכן רענן. הם פונים למאמרים ובלוגים כדי לעזור להם למצוא דרכים חדשות, לביצוע פעולות יומיות, לקבל מידע על הגאדג'טים האחרונים המעניינים בשוק. הם תלויים בך שתעביר להם את מה שרלוונטי היום. אל תבזבז את הזמן בכתיבה על נושאים ישנים שאף אחד לא מתעניין בהם או יכול לחפש בעצמו. ספק לקוראים שלך משהו חדש.
#4 אמץ לעצמך סגנון כתיבה
כשאתה כותב, תוודא שאתה עושה את זה נכון. עליך לחבר את הקורא שלך ל"שיחה". תתקשר עם הקוראים שלך. מסגר את הכתיבה בפורמט סיפורי לנקודה שבה התוכן פחות מעניין – תקשה על הקורא להבין מתי זה קורה.
התחל את הכתיבה במידע מקדים וכללי על המאמר. משם, תמשיך להכניס למאמר עניין באמצעות מידע על הפוקוס המרכזי של המאמר. ל'פיק' תגיע כשאתה מגדיר לקורא את הפוקוס העיקרי של המאמר, תתמוך בו באמצעות גרפים, וידאו, ותוכן ויזואלי נוסף. את סיכום המאמר תציג בצורה שמקדמת שאלות עתידיות, או משאירה את הקהל במתח – כמו סיום מותח של פרק בסדרה האהובה עליך.
#5 זכור עבור מי אתה כותב
מעל הכול, בכתיבת תוכן, זה חשוב שתגיע בראש פתוח – עם השראה. אל תפחד לצאת מהקופסא – תתרחק ממה שמרגיש לך נוח ותנסה משהו חדש. תחשוף את עצמך לתכנים חדשים שעשויים לאתגר אותך. אתה תהיה מופתע עד כמה חוויות חדשות יכולות לספק השראה לכתוב באופן רלוונטי ומעניין יותר עבור הקהל שלך. זאת ההזדמנות שלך להיות אמיתי איתם וזאת הזדמנות ששווה לנצל. זה רק יכול לעזור לקוראים שלך להתחבר אליך.
לסיכום..
באמצעות שמירה על צעדים אלו, אתה תבטיח שהתוכן שלך יהיה רלוונטי ואפקטיבי יותר. מה שיגרום להגדלת הקהל שלך.