fbpx

כיצד שדרוג התוכן באתר יעזור לקידום האתר במנועי החיפוש

זמן קריאה : 2 דקות

התוכן הוא המלך. זו קביעה שמוסכמת על רבים העוסקים בתחום השיווק באינטרנט. באמירה זו מתמצה הבנת חשיבותו העצומה של התוכן כמנוע וכמנוף שיווקי עצמתי ויעיל של האתר.

אלא שאין די בהבנה זו. כדי שהתוכן ישיג את מטרת בעלי האתר שבו הוא מופיע, חשוב שייכתב באופן מקצועי, עם מילות חיפוש אפקטיביות ( במינון נכון ומידתי) תוכן שהאופטימיזציה שלו היא מרבית ומיטבית. חשוב שהתוכן ימשוך תחילה את העין, ולכן כה חשוב עיצובו. עם זאת, הדבר החשוב ביותר הוא שהתוכן ייתן ערך וערך מוסף לגולש; שהוא ייתן מענה לביקוש שלו, לצרכים ולדרישות, לציפיות ולהעדפות. חשוב שהוא ייתן למי שנחשף אליו תחושה כי זה בדיוק מה שהוא חיפש. כי כאן, באתר, הוא ימצא, או כבר מצא, את מבוקשו. תוכן משודרג הוא תוכן משוכתב, רהוט, מלוטש. תוכן שמאפיינים אותו האפיונים שצוינו לעיל.

התוכן- הקנקן ומה שיש בו

התוכן הוא מרכיב מרכזי לפיו מנועי החיפוש בכלל וגוגל בפרט מחליטים אם כדאי לקדם אותו ולמקמו במקום גבוה (בעמוד הראשון) בתוצאות החיפוש. רבים יודעים, כי אם האתר שלהם לא מופיע בעמוד הראשון- הוא לא ייחשף לעיני הגולשים. מעטים בלבד הם הממשיכים בחיפושיהם לאחר העמוד הראשון. כשמבינים את חבישות התוכן צריך להבין גם את אופן ההגשה (הנראות) שלו בעמוד. חשוב שהתוכן יהיה קריא, מעוצב יפה ונעים לעין. ה"איך" הוא חלק בלתי נפרד מה"מה". הקנקן ומה שיש בו הם מקשה אחת. כלים שלובים.

לא די בכך שתוכן יהיה מעניין

תוכן שמוגש נכון הוא תוכן שמכיל מלות קישור וביטויים שונים לתחום שבו האתר עוסק- בין שהוא מציע מוצר ובין שהוא מציע שירות. לדוגמה: אם גולש מחפש מידע על "ניקוי בתים" חשוב שהאתר יכלול מידע עשיר בנושא זה, עם כותרות  משנה פשוטות המחלקות ומרווחות את הטקסט, כוללות טיפים שונים (כגון סרטון וידאו קצר  המדגים ניקוי בתים באמצעים שונים).

שדרוג מתבקש ואף חיוני של תוכן לצורך קידום אתר במנועי חיפוש, צריך להיעשות על בסיס ההנחה כי התוכן אמור להיות איכותי, עדכני, מספק ערך לגולש, פונה אליו בשפה ברורה, כתוב ללא שגיאות כתיב, מעיד על מקצועיות. מחולק לפי נושאים, ובעל ערך מוסף (סרטוני וידאו, מדריכים גרפיים, תמונות ועוד).

תוכן משודרג ואיכותי גורם באופן טבעי (אורגני) לשיתוף הגולשים. וכמו ששמועה מתפשטת מפה לאוזן, כך, בהתאמה, חבר מביא חבר באמצעות שיתוף והפצת המידע. כאשר חברת גוגל סורקת אתר, אחד המרכיבים היותר חשובים עבורה הוא- כמות הקישורים הנכנסים אליו ואיכותם. ריבוי קישורים איכותיים מהווה עבורה אינדיקציה לחשיבותו עבור הגולשים ולכן היא מדרגת אותו במקום גבוה.

השורה התחתונה

תוכן משודרג הוא תוכן מעניין, מקיף, ממצה, הפונה אל הגולשים בשפה פשוטה. תוכן יעיל ומניע לפעולה באתר כולל מדריך (הוראות הפעלה, ככל שהן נדרשות), סרטוני וידאו, ממליצים ועוד. תוכן משודרג מוגש ומונגש כשהוא מרווח, כולל כותרות משנה, מפנה למקורות שונים. אתר שהתוכן בו הוא מרכזי- חשוב שיעודכן בתדירות קבועה. ועל מנת שאתר יפיק ימצה את מלוא הפוטנציאל שלו חשוב שהוא יעבור התאמה של בעל מקצוע לדרישות של גוגל ויענה עליהן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
השקדן גיא אדרי
גיא אדרי
עוסק בבניית אתרים באינטרנט ושיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2014. יזם אינטרנט ובלוגר נלהב.
מדריכים נוספים
דילוג לתוכן