הכללים שיסייעו לכם לשפר את חווית המשתמש באתר

זמן קריאה : 2 דקות
חווית משתמש

אם יצא לכם לבנות או להקים אתר בעבר, ככל הנראה המונח "חווית משתמש" לא זר לכם. כל מקדם אתרים וכל אדם שמתעסק בתחום מכיר את המושג הזה, ויודע עד כמה הוא משמעותי כאשר בונים אתר חדש או משדרגים אתר קיים. אתרים גדולים קמו ונפלו רק בגלל חווית המשתמש שבהן, ולכן אתם לא יכולים להישאר אדישים לנושא הזה.

אתם לא יכולים לוותר על הנושא הזה בשום שלב, וחשוב שתבהירו כי הנושא הזה חשוב לכם – כאשר אתם מבצעים את האפיון של האתר. רק כך המפתח של האתר ידע לתת לנושא הזה חשיבות מכרעת, משום מה לא תמיד מפתחי אתרים שמים לב לנושא הזה.


אנו יכולים להבטיח לכם כי לאחר שתקראו את הכללים הבאים, יהיה לכם הרבה יותר קל להבין כיצד חווית המשתמש צריכה להיראות באתר שלכם. מיד לאחר מכן תוכלו לצאת להרפתקה חדשה שבסופה – תוכלו להקים אתר שישרת בצורה מושלמת את הצרכים ואת הרצונות שלכם.

מי הוא המשתמש הממוצע שאליו האתר פונה?


לפני שאתם מתחילים בכלל לאפיין את חווית המשתמש באתר שלכם, מוטב כי קודם כל תבנו לעצמכם פרופיל מסודר של משתמש ממוצע שאליו האתר פונה. לכל אתר מסוים יש את האוכלוסייה שאליה הוא פונה, או ליתר הדיוק האוכלוסייה שאמורה להגדיל את כמות הלידים באתר.

האם מדובר על אדם פרטי או שמא על חברות ועסקים? באיזה סיטואציה הוא בדרך כלל אמור להיתקל באתר שלכם? אם מדובר על יותר ממשתמש ממוצע אחד, תבנו לעצמכם פרופילים של כל המשתמשים הממוצעים שיכולים להגיע לאתר שלכם – זה מאוד חיוני להצלחה.

 

תרדו מהפרטים הגדולים לפרטים הקטנים


אל תשברו את הראש כאשר אתם מנסים להבין כיצד אתם רוצים שהאתר שלכם יראה. קודם כל תתחילו מהדברים הבנאליים, הדברים שאותם ניתן לראות כמעט בכל אתר. רק אחרי שסיימתם לתכנן את כל האלמנטים הגדולים והבנאליים, תוכלו לרדת בצורה נוחה וקלה גם לרזולוציות קטנות יותר.

יהיה לכם קשה מאוד לרדת ישר לרזולוציות הקטנות מכיוון שאינם מגיעים מהתחום. אך ברגע שתבנו לעצמכם תרשים זרימה מסודר, אתם ללא ספק תוכלו למצוא את עצמכם במצב שיהיה לכם הרבה יותר קל להבין מה אתם צריכים. כך גם המפתח של האתר ידע בדיוק לאיזה כיוון הוא צריך לכוון, וכולם בסופו של יום יצאו עם ידם על העליונה בכל היבט אפשרי.

תחשבו מראש על כל הבעיות האפשריות


לא משנה כמה זמן תשבו ותחשבו כיצד תיראה חווית המשתמש באתר שלכם, אתם תמיד צריכים לחשוב על הנורא מכל. ברגע שתהיו מוכנים לגרוע מכל, אתם לא תמצאו את עצמכם עם המכנסיים למטה כאשר האתר כבר יהיה באוויר – וזה אף פעם לא נעים.

הדרך הטובה ביותר להיות מוכנים לנורא מכל זה על ידי מבחני שמישות. במבחנים הללו אתם מכניסים באופן יזום גולשים אל תוך האתר, ומבקשים מהם לבצע פעולות כאלה ואחרות. כך אתם יכולים לראות בזמן אמת ועל ידי הפידבק שתקבלו מהם, האם יש באתר בעיות או באגים שעדיין לא יצא לכם לחשוב עליהם.

תשתדלו להשתמש באתר בשפה פשוטה


אף אחד לא אוהב שמדברים עליו מגבוה, אך מצד שני אף אחד גם לא אוהב להשתמש בשפה רדודה. לכן אתם צריכים לדאוג לכך שהשפה באתר שלכם תהיה פשוטה אך מובנת, כך שהגולשים באתר ירצו להמשיך לגלוש באתר שלכם. לא מעט בעלי אתרים שוכחים לשים לב לשפה באתר שלהם, ומהסיבה הזאת הם מאבדים לא מעט לקוחות פוטנציאלים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
השקדן גיא אדרי
גיא אדרי
עוסק בבניית אתרים באינטרנט ושיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2014. יזם אינטרנט ובלוגר נלהב.
דילוג לתוכן