יתרונות כתיבה שיווקית

בתחום כתיבת התוכן, ישנם המון סוגי כתיבה. חלק מן הסוגים נועדו למכור מוצר מסוים, חלקם לספר מידע אינפורמטיבי, וחלק אחר נועד כתכנים לקידום אתרים SEO. הכתיבה היותר נפוצה שנועדה למכור שירות, או אדם כל-שהוא, היא בוודאי הכתיבה השיווקית. למעשה, מיולי 2019, אנו מגלים על עלייה אורגנית וממומנת למילה. בשנת 2019 כמות החיפושים הייתה כ- 480 חיפושים בלבד. ובחודש יוני לשנת 2020, כבר כמות החיפושים עלתה ל- 880 חיפושים. אלה הם רק נתונים משוערים, ולרוב לא מדויקים במאה האחוזים.

בנוסף, אנו שמים לב שיותר ויותר לקוחות מבקשים תכנים שיווקיים ומכרתיים מאשר תכנים אינפורמטיביים. לפיכך, במאמר שלפניכם אדבר על חשיבות הכתיבה השיווקית, יתרונותיה, וכמה זה באמת יעלה לכם.

מהי בכלל כתיבה שיווקית

הכתיבה השיווקית הוא סוג תוכן נפוץ בישראל, שנועד לתרום במידה מסוימת למוצר מסוים, לבעל העסק, או לאתר המדובר. הוא יכול לתרום במגוון דרכים, כמו – שיפור וקידום התדמית של האתר, הבלטה של האדם מאחרים, ואף לפרסם ולמכור את המוצרים של האתר. היתרון הברור לכתיבה השיווקית היא – קידום ומכירה. כתיבה שיווקית מכילה יותר ממה שאנו רואים לעין, מדובר בתכנים שיווקיים, עם מסרים מכרתיים ואף פסיכולוגיים שנועדו לקדם את הצד השני. צורת הכתיבה משתנה מכותב לכותב, ולרובם יש מכנה משותף אחד – לגרום לקורא לבצע פעולה מיידית. כלומר, לקנות איזה שהוא שירות או מוצר, או למלא פרטים, ואף לפנות או להתקשר לבעל האתר \ העסק.

מי שאחראי על כתיבת המאמר השיווקי, חייב להכיר משפטים שמוכרים, שמדברים אל הרגש, ובעיקר גורמים לאיזה שהוא עניין או סקרנות. לכל אלה, מתלווה סגנון כתיבה קריא, כתוב טוב, וכמובן ללא שגיאות כתיב נפוצות. בשנה האחרונה, אנחנו יכולים לראות יותר ויותר מאמרים המשלבים כתיבת תוכן אינפורמטיבי עם תוכן שיווקי, קליט, וזורם.

יתרונות הכתיבה השיווקית

כמו בכל סוג של כתיבה, ובמיוחד בכתיבה השיווקית ישנם יתרונות רבים ובולטים. למעשה, מדובר בעשרות יתרונות אשר מבליטים את הכתיבה השיווקית באור חיובי ואמיתי. אומנם, לא נוכל לפרט את כולם, לכן בחרנו בשלושה יתרונות עיקריים, והם:

  1. שיפור המוניטין ו\או המותג – אחד היתרונות הבולטים שקיימים לכתיבה השיווקית, היא בוודאי הבלטת נקודות האור של העסק או המותג. לפיכך, כאשר נעשה שימוש נכון בכתיבה זו, המוניטין של העסק או המותג בהחלט משתפר, ואפילו עוזר להכניס הרבה יותר כסף.
  2. שיפור אחוזי הקליקים בקידום האורגני – אם אתם מעוניינים ומחפשים דרכים לשיפור אחוזי הקליקים (CTR) שלכם בקידום הממומן או האורגני, ייתכן שכתיבה שיווקית זה בדיוק מה שאתם צריכים. לרוב, אנו נעשה שימוש בתוכן שיווקי במודעות הפרסומיות, בתיאור המטה, בכותרות, וכמובן בעמוד המלל עצמו. בכך, נוכל לשפר את אחוזי ההקלקות על המודעות שלנו, וכמובן על התוצאות האורגניות בגוגל.
  3. עלייה חד משמעית ברווחים השנתיים – כל כותב תוכן שמבין דבר או שניים בכתיבה שיווקית, מבין את חשיבותה בשלל אפיקים. אחד מהאפיקים הוא – העלייה ברווחים הכספיים. גם אם זה נשמע קלישאתי – תוכן שיווקי פשוט עובד! כותב שיווקי ידע בדיוק כיצד למכור מילים יפות כשירות, מוצר, או אפילו אדם. במילים אחרות – שימוש במשפטים נכונים, בכתיבה שיווקית אמיתית, תגרום לכם לעלייה משמעותית ברווחים החודשיים והשנתיים! בהתחייבות.

אלה הם שלושת היתרונות העיקריים ביותר לסגנון הכתיבה השיווקית. למעשה, יש יתרונות נוספים ובולטים, כמו – הדרך לשכנע את הגולש למה לקנות מאיתנו, כיצד אנו יכולים לסייע, ועוד! זכרו שזה רק קצה המזלג.

שיעור המחירים של הכתיבה השיווקית

כפי שכבר הבנו, ישנם המון סוגי כתיבה, ואיתם גם המון סוגי מחירים. לרוב המחירים מתומחרים פר מילה, או פר עבודה. כמובן שזה תלוי בסוג הכותב, ובמורכבות העבודה. אם המחיר לכתיבה רגילה תעלה לכם בין 0.10-0.20, הכתיבה השיווקית תעלה פי 2 לפחות. כלומר, 0.40-0.50 ₪, ואף יותר. המחיר הזול ביותר שנתקלנו לכתיבה השיווקית עומד על כ- 0.30 אגורות למילה.

מדוע המחיר שונה משמעותית וכל כך גבוה לעומת סוגי כתיבה אחרים? ובכן, מדובר בהשקעה ומחשבה רבה, דבר אשר מייצר הפסדים ועלויות לכותב התוכן הטיפוסי. במילים אחרות, הדברים הללו גורמים לכותב התוכן לבזבז זמן יקר, שאותו הוא היה יכול להשקיע בתוכן נוסף. לעומת תכנים אחרים, כאן כל מילה חייבת להיבחר בקפידה יתרה. מלבד זאת, תוסיפו לכל זה גם את המחקר היסודי על התחום. ולבסוף, תקבלו השקעה רבה שיכולה אף לקחת כ- 3 שעות עבודה. למעשה, אני בעצמי רשמתי תוכן שיווקי מתוסבך על תחום המשכנתא, קופות הגמל, תיקי השקעות, ומה לא! התוכן שרשמתי לקח כ- 5-6 שעות עבודה כולל מחקר יסודי. תבינו, מדובר בתחום "רחב" שכולל המון מונחים, תנאים, ומורכבות. וכמובן, בדיקת האמת מאחורי המספרים והנתונים השונים. לפיכך, המחיר הסופי לכתיבה שיווקית אמור להיות משתלם גם ללקוח, וגם לכותב יחדיו.

בסופו של דבר, כתיבה שיווקית לא פשוטה, מורכבת, ולוקחת שעות עבודה רבות. לפיכך, מחיר המילה צריך להיות מתומחר היטב! המחיר שאתם עשויים לשלם עלול לכאוב לא מעט בארנק – למה? כי על תוכן איכותי משלמים טוב – אין מה לעשות.

לסיכום

הכתיבה השיווקית הוא תחום מורכב שיש ללמוד אותו ולהבין את מורכבותו בקפידה. מדובר בתחום עשיר ומגוון, שמניב גם לא מעט כסף. למעשה, המחיר המשוער לכתיבת שיווקית גדול בהרבה מתוכן אחר, לדוגמא תוכן לצורכי קידום. לסיכום, רשמנו מהי בכלל הכתיבה השיווקית, מהם היתרונות לשירות, מהו המחיר וממה הוא מורכב. מקווה שעזרתי, ובהצלחה.

מאמרים נוספים
בואו נדבר :)