למה חשוב לבנות אתר רספונסיבי למכשירים ניידים?

אם תסתכלו רגע סביבכם, בכל מקום שבו נמצאים בני אדם, מן הסתם תראו רבים מהם אוחזים בסמארטפון. למעשה יש סיכוי גבוה שגם אתם קוראים את התוכן הזה דרך מכשיר סלולרי חכם – וזו התשובה האינטואיטיבית לשאלה שבכותרת. באופן טבעי לפני שמשקיעים זמן וכסף בבניית אתר שמתאים לטלפונים הניידים נדרשת תשובה מעמיקה יותר, ובעיקר כדאי לדעת איך עושים את זה נכון – ועל כך בעמוד זה.

מהו אתר רספונסיבי?

אתרים רספונסיביים הם אתרים שמספקים מענה מוצלח לסוגיית ריבוי המכשירים שבאמצעותם אנחנו גולשים באינטרנט. רוב האתרים מושכים אליהם גם בני אדם שמשתמשים במחשב נייח ובהתאם יושבים מול מסך גדול יחסית, גם בני אדם שעובדים עם לפטופ עם מסך בגודל בינוני וגם בני אדם שצורכים את המידע הנחוץ להם דרך הסמארטפון שמתאפיין כמובן במסך קטן.

איך להבטיח נראות אופטימלית בכל גודל מסך בלי לבנות אתרים שונים ולתחזק אותם במקביל? עם אתר רספונסיבי – אתר שיודע לזהות את ממדי המסך שעליו הוא מוצג בכל פעם שמישהו נכנס אליו, ומתאים את עצמו אוטומטית למידות הרלוונטיות.

היתרונות של האתרים הרספונסיביים

היתרון הבולט ביותר של אתר רספונסיבי על פני האופציה של בניית אתר ייעודי למובייל, מן הסתם במקביל לאתר נוסף שיהיה מיועד לגולשים במחשבים נייחים, הוא התפעול הפשוט יותר – כשיש רק אתר אחד, שיודע להתאים את עצמו לכל הגולשים, אתם חוסכים את הזמן שהייתם נדרשים להשקיע בתפעול שני אתרים במקביל.

עוד יתרון של אתרים רספונסיביים (שאגב, בעברית נקראים אתרים מגיבים) הוא שגוגל אוהבת אותם, ולכן יש להם סיכוי גבוה יותר להיחשף לעיניים רבות – כמובן בתנאי שמקדישים תשומת לב גם לקידום אורגני.

בניית אתר רספונסיבי – דגשים חשובים

הגלישה דרך טלפונים ניידים מתאפיינת בציפייה למצוא מיד את המידע הנחוץ. בהתאם מומלץ להעדיף תוכן תמציתי, ובעיקר ליצור ממשק קל להבנה וכזה שמבטיח ניווט מהיר למקומות שמעניינים את הגולשים. דגש נוסף הוא כפתורים בולטים ליצירת קשר, להגעה לחנות פיזית ולהשלמת קנייה.

גם ההנעה לפעולה חייבת להיות מובחנת, ועוד דגש ביצירת חוויית משתמש מותאמת לבעלי סמארטפונים הוא בחירה של תמונות ו-וידאו שייראו היטב גם על מסכים קטנים ויעברו אופטימיזצייה.

למה קל יותר לקדם בגוגל אתר רספונסיבי?

ככל שהיקף השימוש בסמארטפונים גם לטובת גלישה באינטרנט הלך והתרחב, כך גוגל ייחסה חשיבות גדולה יותר לפרמטר שנקרא Mobile Friendly – אתר שאינו ידידותי לגולשים בניידים יזכה לציון נמוך יותר והדירוג שלו ייפגע כמובן.

בנוסף, אתר לא מותאם למובייל מתאפיין בשיעור נטישה גבוה: כשגולש נכנס בטלפון הנייד לאתר ונתקל בתצוגה שלא מאפשרת לו להבין מה קורה בו, הוא ייצא במהירות. גם אחוז הגולשים שיוצאים מאתר בלי להיכנס לעוד דפים מעבר לזה שהם נכנסו אליו משפיע מאוד על הציון – כך שגם לטובת קידום אתרים אורגני אפקטיבי כדאי מאוד לבנות אתר רספונסיבי.

מאמרים נוספים
בואו נדבר :)