השנה היא 2020, ויש כמה עובדות ונתונים שאי אפשר להתווכח איתם: כולנו נמצאים באינטרנט ונהנים מהפירות של המהפכה התעשייתית הרביעית, שלא מפסיקה להתפתח, לחדש ולשדרג את החיים שלנו. אם פעם היינו צריכים למלא טפסים מעיקים, לשכור חנות, לנהל מחסן, להעסיק עובדים ועוד – הרי שכיום אנחנו יכולים להקים חנות אינטרנטית תוך מספר שעות – ואם פעם המוכרים היו מתבססים על קונים מקומיים, אנו נמצאים בתקופה בה כל אחד יכול להפוך לרוכש פוטנציאלי, כל עוד יש לו לפטופ, טאבלט או סמארטפון המחוברים לאינטרנט.
עד כמה? המספרים מדברים על יותר מ-80% מתעבורת הרשת שמקורה בפלאפונים ניידים, וכולנו כבר מתקשרים עם בן או בת הזוג, המשפחה, החברים והמכרים אונליין, לא משנה מה הגיל או הרקע הטכנולוגי – כולנו כבר נמצאים בזירה הדיגיטלית ומנסים להוציא ממנה את המיטב. זה לא נגמר כאן: רשת האינטרנט מציעה לנו אינספור אפשרויות מועילות שיכולות לעזור לנו מאוד: מחקרים מעידים כי יותר מ-88% מהלקוחות מבצעים מחקר מקדים על המוצר או השירות לפני רכישה, ולכן חיבור של מידע כזה עם חנות אינטרנטית הוא הכרח מתבקש שיכול לעזור לכם לקדם את העסקים שלכם בקלות – ואם זה לא מספיק, צירפנו לכם 10 סיבות למה כדאי לכם לבחור בדרך המלך של המאה ה-21.
זמינות 24/7
זוכרים את הימים בהם הייתם צריכים להתכוונן לפי החנות? פעמים בהן באתם לסופר וניסיתם להתחנן להיכנס רק לקנות דבר אחד? הרגלים כמו סגירה מוקדמת בימי שני/שלישי? העידן הזה מאחורינו – והיום אתם יכולים למכור מוצרים לכל אחד בכל שעה ביממה, מבלי שתצטרכו לשלם שעות נוספות או להפסיד לקוחות שאוהבים את השעות הקטנות של הלילה – למעשה, לא מעט מהצרכנים מתפנים לרכישות רק בשעות בהן החנויות הפיזיות כבר נעולות – ואתם רק מרוויחים.
הרחיבו את המותג שלכם
בחנות פיזית, כל שינוי כמעט דורש עבודה מאומצת, אך בחנות האינטרנטית – הכל אפשרי. יש לכם מותג אופנה ובא לכם ללמד סטיילינג? הציעו Ebook למכירה או אפילו קורס סטיילינג אינטרנטי. רוצים לשלב את המותג שלכם עם טעם הלקוח? הציעו אפשרויות התאמה אישית, וכך תוכלו להרחיב את ההיצע שלכם – מה שיוביל לגידול בלקוחות, בכסף שהם מוציאים ובנאמנות שלהם למותג.
אחוז המרה גבוה יותר
אנחנו בני אדם, וזה אומר שאנחנו גם אמוציונליים ולא מעט פעמים מונעים בגלל דחף. הסיכוי שמוצר יירכש בדקות הראשונות מרגע התעוררות הרצון או נקיטת ההחלטה גבוה במיוחד, מה שיכול להתאפשר רק בחנות אינטרנטית, בה ניתן להיכנס גם ב-3:42 לפנות בוקר עם פיג'מה.
שיווק באמצעות רשתות חברתיות ומנועי חיפוש
אם תעשו את העבודה שלכם טוב, תוכלו להופיע בתוצאות החיפוש הפופולאריות ביותר במנועי חיפוש כמו גוגל ודומיו, והיום כל רשת חברתית ופלטפורמת פרסום המכבדים את עצמם מציעים אפשרויות לדירוג, השארת ביקורות ותקשורת עם לקוחות כמו חדשות, עדכונים, הצעות, הרשמות, מכירות בזק ועוד. הדרך לקהל לקוחות שממשיך לחזור ולרכוש אצלכם עוברת בנתיבי הפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ועוד – ואתם תוכלו להצטרף למועדון האנשים שעושים כסף מרשתות חברתיות.
זה פשוט נוח
להתלבש, להתארגן, לצאת מהבית, להיכנס לאוטו, לנסוע, לחפש חנייה, ללכת לחנות, לחפש את המוצר, לעמוד בתור, לסחוב את המוצר לאוטו, לנסוע, לחפש חנייה, להיכנס הביתה ולהיזכר ששכחתם עוד משהו שצריך לקנות – לא משנה כמה תתגעגעו לימים של פעם, מדובר בחוויית קנייה מיושנת ולא נוחה. למה לחכות לאחרי שעות העבודה במקום להזמין את הכל מראש במהלך הפסקת האוכל, ברכבת בדרך או פשוט מתי שבא לכם? כל פעולה בערך הופכת למהירה ופשוטה יותר, ואתם רק צריכים לאסוף את החבילה מהדואר או ממפתן הדלת.
פחות הוצאות
שכירות, ניהול מלאי, העסקת עובדים מסביב לשעון, כרזות, דו"חות ועוד – כל אלו הן רק חלק מההוצאות שבעלי חנויות פיזיות צריכים להתמודד איתן בכל יום ויומו מתרגמים למחיר גבוה יותר לצרכן, שאין לו בעיה להצביע ברגליים אם הוא חושב שהגזמתם. כשיש לכם משוואה פשוטה הרבה יותר, אתם יכולים להציע מחירים שוברי שוק ועדיין להרוויח יפה מאוד.
סיכון נמוך יותר
ככל שההשקעה גדולה יותר, כך גם הסיכון. חנות אינטרנטית יכולה להתנהל על ידי אדם אחד, מה שכבר חוסך לכם סיכונים של גניבה, נזק לרכוש, עובדים בעייתיים ועוד – מה שמוביל ליתרונות שהרבה פעמים שווים יותר מכסף.
התאמה אישית
הדור של היום אוהב שמדברים איתו באחד על אחד – וכאן האתר שלכם נכנס לתמונה: כל אחד מאיתנו אוהב ומתחבר לאופציות כמו מעקב אחרי הזמנות, אישורים, ניוזלטרים הפונים ישירות אלייך, המלצות בהתאם לטעם ולהיסטוריית ההזמנות ועוד, ותראו איך הלקוחות יתחברו לקונספט ויחזרו כלקוחות מרוצים.
השפעה
חנות אינטרנטית שבנויה טוב היא חנות שמזמינה את הלקוח להתעניין, לקרוא, לרכוש ולהמליץ הלאה. האפשרויות העומדות בפניכם בלתי נגמרות, החל ממבצעים מיוחדים, עדכונים חמים, שימוש במשפיענים, עיצובים מיוחדים, קריאייטיבים מפגיזים, נוכחות ברשתות החברתיות ועוד – אזהרה: זה ממכר, אחת הדוגמאות הטובות לכך היא גלילה – חנות אונליין לוילונות למשרד, ניתן לכתוב מגילה על האופן שבו החנות הזו בנויה, זו דוגמא מצויינת לחנות אונליין שבנויה נכון.
נכס דיגיטלי משלכם
נכסים הם לא רק קרקעות ובניינים או מניות בשוק ההון – חנות אינטרנטית מצליחה יכולה להסב לבעלים שלה הכנסה של עשרות אלפי שקלים, שאמנם נקנים בעבודה קשה ויזע, אבל אלו המרכיבים של הצלחה אמיתית. יש לכם הזדמנות להקים מותג עם פוטנציאל לכבוש את העולם – ומעולם לא הייתה הזדמנות טובה כזו.
אם המאמר הזה עשה לכם חשק לממש את הפוטנציאל שלכם עם מוצר או שירות שאתם יודעים שיש לכם להציע לעולם, אל תהססו – או שאתם עלולים להתחרט על כך עוד כמה שנים.
אצלנו בשקדן תוכלו למצוא שירותי הקמת חנות אינטרנטית מאפס, עם תמיכה וליווי מלאים בשילוב התאמה אישית לצרכים שלכם, עד ליצירה ותפעול של נכס דיגיטלי משלכם – השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים.