שיווק בפייסבוק – 3 דברים שחשוב לדעת

שיווק באינטרנט הם כלים רב עוצמתיים שמיועדים לחברות ולעסקים. אחד הכלים הטובים ביותר בתחום, הוא כלי הפרסום של חברת פייסבוק. שיווק בפייסבוק שנעשה בצורה נכונה, מעניק לבעל העסק להגיע לקהלים חדשים, ולקבל הזדמנויות מכירה נפלאות.

מהו שיווק בפייסבוק – איך עושים אותו כמו שצריך

פייסבוק היא פלטפורמה חברתית ובה יש מאות אלפים גולשים מידי יום. שיווק בפייסבוק היא מערכת פנימית שאתר הפייסבוק פיתח במטרה להעניק לעסקים ומנהלי פרסום מקום נוח וייעודי להקמת מודעות פרסומיות שונות. בערוץ זה, החוכמה מתבלטת על פני אחרים, הכוח של המילים והתמונות הם הטריק להגיע לליבם של האנשים. אז איך עושים את זה כמו שצריך? שומעים להצעות השיפור שפייסבוק מתעדת בפאנל, מקשיבים לטיפים שנמצאים באינטרנט, וקוראים כמה שרק אפשר באינטרנט וביוטיוב אודות קידום ברשתות חברתיות.

יתרונותיו של שיווק ברשת הפייסבוק

רשת הפייסבוק היא רשת חברתית שהלא נודע קיים בכל זמני הקמפיין. לא קל להבין את הסטטיסטיקות, מאוד קשה לקלוע לתוכן שהקהלים שלנו יאהב, ואחוזי ההמרה מאוד קטנים בהשוואה למערכת גוגל. ובכל זאת, מהם היתרונות של שיווק בפייסבוק? הנה כמה מהם:

  • יותר זול ומיועד לפרסום בכל תקציב – רשת הפייסבוק מעניקה לכל לקוח, עסק קטן, או קהילה, לפרסם בתקציבים נמוכים. העלויות משתנות, ומתחילים ב- 3 ₪ לקליק. מדובר על צעד שיווקי ונוח לעסק הקטן, דבר שמשכנע הרבה מאוד בעלי עסקים.
  • הדרך היחידה לפרסם ברשת החברתית – כפי שאתם יודעים או שלא, ברשת החברתית הזו אין קידום אורגני לעומת רשת האינסטגרם. עקב כך, הדרך היחידה להגיע לקהל לקוחות פוטנציאלי היא להשתמש ברשת הפרסום שפייסבוק מעניקה.
  • קל יותר להגיע לאנשים – מערכת הפרסום ממש נוחה, קלה להבנה, ומספקת שלל אינפורמציה אודות הקמפיין. אחד הכלים הכי יעילים הוא: "פילוח קהלים". בכלי זה, נוכל לפלח ולבנות את קהל היעד המתאים ביותר עבורנו, ובכך נוכל למקד נתח שוק רלוונטי למוצרים שלנו.

יש עוד שלל יתרונות מעשיים ופרקטיים, שאותם תוכלו לגלות בתחילת השימוש. אלה הם שלושת היתרונות המובילים והמורגשים ביותר שקיימים בפייסבוק. אז מהם 3 הדברים החשובים ביותר? אנחנו כבר מגיעים לשם.

3 הדברים החשובים ביותר במסע הפרסום הראשוני

מערכת הפרסום האידיאלית, היא כזו שמשרתת את המפרסמים בצורה היעילה ביותר. ניתן לפרסם שלל חנויות מקומיות, קהילות שמתפתחות, דפי Facebook, ואפילו אתרי אינטרנט רשמיים. לפני הקמת הקמפיין הראשון שלכם, אתם חייבים לדעת מהם 3 הדברים החשובים ביותר. פירטנו אותם על "קצה המזלג":

  1. פילוח ובניית קהלים – דיברנו על זה מקודם, כעת נרחיב. הכלי שמספק את פילוח הקהלים הוא כלי רב עוצמה, וכמו כל כלי גם בו יש סכנות. לא משנה מה אתם עושים, תבחרו בקהל כמה שיותר מצומצם, ממוקד, ורלוונטי לשירותים ולמוצרים שלכם. קהל של 20k עדיף ורצוי על קהל של 100k. בכל מקרה, לא משנה מהו התקציב שלכם, לא תוכלו להגיע לתפוצה של 100k. קהל ממוקד וקטן יותר יעניק לנו את האופציה לאחוזי המרה גדולים יותר.
  2. עם היד על הדופק – לא מדובר בכלי ממשי, אלה בהמלצה חמה מאוד. כשמדובר בקמפיין הראשון שלנו, אנחנו תמיד חייבים להיות עם היד על הדופק. כלומר, לבדוק את הסטטיסטיקה המתקבלת, לבדוק כמה אנחנו חיוביים לעומת שבוע לפני, האם הפסדנו, והאם הרווחנו. והכי חשוב – לנצל זמנים והזדמנויות פרסום חשובים, הדרך היעילה היא לבדוק את נתוני הקמפיין ברמה היומית.
  3. תקדישו זמן לכתיבת המודעות – אחד היתרונות ברשת הפייסבוק, שזה המקום היחיד שאנשים מורידים את המסכות וההגנות שלהם. במילים אחרות, קל להגיע לליבם בצורה טובה יותר מכל זירת פרסום אחרת. ועדיין, לכאלה שלא זוכים לכישרון כתיבה אדיר, זו יכולה להיות משימה מאוד קשה. לכן, תקדישו קצת זמן ואל תמהרו עם כתיבה וניסוח המודעות שלכם. לרוב, מדובר על החלק הכי חשוב במהלך הקמפיין הפרסומי שלכם, הקדישו לכך זמן.
מאמרים נוספים
בואו נדבר :)