איך לשווק נכון ברשתות החברתיות?

 

כיום כבר ברור מעל לכל ספק ועבור כמעט כל עסק דיגיטלי, כי שיווק ברשתות חברתיות הוא מרכיב חיוני במכלול מאמצי השיווק הדיגיטלי. בין אם נאהב את זה ובין אם לא ואפילו אם אתם עצמכם לא ממש משתמשים במדיה חברתית, אם יש לכם עסק אינטרנטי זהו פשוט מרחב שאתם חייבים להימצא בו ולפעול בו בחכמה – כאשר כיום גם התחרות קשה יותר וגם השיווק האפקטיבי ברשתות חברתיות הפך למורכב יותר.

אז איך לשווק נכון ברשתות החברתיות במציאות של 2021 וכאשר אנו מתקדמים במהירות לעבר 2022 ומעבר לה? מיד ניתן לכם מידע רלוונטי וחשוב.

 

שיווק ברשתות חברתיות לעומת שיווק מסורתי

עולם השיווק כבר מזמן השתנה מהותית מאז המציאות שהייתה בישראל ובעולם רק לפי כ-20 שנה, כאשר האופן בו אנשים צורכים תוכן, נחשפים לעסקים והזדמנויות ומגיעים להחלטות צרכניות כבר עבר באופן מהותי למרחבים הדיגיטליים. הרשתות החברתיות הן המשך האבולוציה הזו, על סטרואידים במובנים רבים!

אם בעבר משווקים פנו למכנה המשותף הרחב ביותר, הטילו רשת ענקית וקיוו לתפוס כמה דגים רלוונטיים, היום דרך שיווק חכם ברשתות חברתיות (וגם בגוגל לצורך העניין), אתם יכולים להגיע בדיוק לקהלי היעד הרלוונטיים לכם – להשקיע משאבים חכמים ונכונים ולדוג רק את הדגים שאתם באמת רוצים. הרבה מזה מגיע כמובן הודות לכמויות המידע האדירות שענקיות האינטרנט אוספות על משתמשים, מידע המשמש כדי להציע לכל משתמש בדיוק את ההצעות המתאימות עבורו לפי תחומי עניין, מאפיינים אישיים ושאר פרמטרים.

 

למה כדאי לשווק דרך רשתות חברתיות

בקצרה, כי המון מהמשתמשים והגולשים שלכם נמצאים שם, נחשפים שם למידע צרכני, לטרנדים, להמלצות או קטילות של עסקים ועוד שפע של מידע. בשימוש נכון בפלטפורמות מהפכניות אלו, אתם יכולים לקבל חשיפה איכותית, ממוקדת מאוד ומוכוונת בצורה חכמה ואפקטיבית כדי להפוך את אותם גולשי מדיה חברתית ללקוחות משלמים או רשומים אצלכם באתר. משתמשי אינטרנט רבים כבר לגמרי "מדברים" בשפה של הרשתות החברתיות ופועלים לפי הנורמות של הפלטפורמות, כולל בהחלטה איפה, מתי וממי לרכוש מוצרים ושירותים.

היום, הרשתות החברתיות הן גורם כה חזק, משמעותי ומכריע במרחב האינטרנטי כולו, שהלכה למעשה מרבית העסקים חייבים נוכחות מנצחת ומושכלת בערוצים אלו. בדיוק כמו שהנושא של קידום אתרים אורגני בגוגל הוא קריטי ומהווה אפיק מרכזי וכדאי ביותר להשגת לקוחות המחפשים את הפתרונות שאתם מציעים, כך המדיה החברתית היא ערוץ טראפיק הפועל וזורם במקביל לחיפושי גוגל. כדי לייצר זרם מבקרים יעיל ומאפשר צמיחה, אתם חייבים להשקיע משאבים ומאמצי שיווק דיגיטלי בשני הערוצים, גם קידום בגוגל וגם שיווק ברשתות חברתיות.

בנוסף, עבור עסקים רבים, הרשתות החברתיות הן פשוט המקום בו נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים שלהם – מעין כיכר העיר המודרני – לכן זה הגיוני לרכז מאמצי שיווק שם כדי לתפוס את תשומת הלב והעניין של אותם משתמשים רלוונטיים. היכולת לטרגט בדיוק את המשתמשים הרלוונטיים לעסק שלכם ולמה שאתם מציעים, פותחת קרקע חדשה לגמרי ומרתקת בשווק דיגיטלי ושיווק בכלל, לכן לגמרי כדאי לכם להיות שם!

 

באלו רשתות חברתיות כדאי לשווק ולפרסם

זה לא שיש עשרות רשתות חברתיות שאתם יכולים לבחור מהן. בגדול, יש מספר די מצומצם של פלטפורמות חברתיות הרלוונטיות לפרסום ושיווק דיגיטלי לעסקים ישראליים וכאלו הפעילים בינלאומית בעולם המערבי. האפשרויות המרכזיות והכי אפקטיביות הן:

  • פייסבוק – הגדולה והמקיפה ביותר ועם אפשרויות הטרגוט והמיקוד המתקדמות ביותר.
  • אינסטגרם – בבעלות פייסבוק ולכן נהנית מאותם כלי דאטה מתקדמים, פונה יותר לקהל צעיר.
  • לינדקאין – רשת רלוונטית לעסקים הפונים לעסקים אחרים ולאנשי מקצוע המחפשים לקוחות/שותפים או אפשרויות תעסוקה.
  • וואטסאפ / טלגראם:אפליקציות צ'אט שהן גם רשתות חברתיות, מציעות הזדמנויות שיווקיות מרתקות וחדישות לעסקים, דרך שיווק ישיר וגם שימוש חכם באוטומציות ובוטים.

מהלכים שיווקיים ברשתות חברתיות צריכים להיות מאוד ויזואליים ומושכים, עם מסר ברור ומיידי, הצעת ערך בולטת וברורה, יצירת תכנים בעלי יכולת ויראליות ודגש על דיבור בשפה של קהל היעד שלכם, כאשר בפועל זהו עולם גדול, מופלא, מרתק ומורכב שרק הולך ומתפתח כל הזמן.

מאמרים נוספים
בואו נדבר :)