[rank_math_breadcrumb]

בניית אתרים מבית הַשַּׁקְדָן

לצופה מן הצד בניית אתרים אולי נראית כמו משימה פשוטה, אך מאחורי כל אתר עומד קונספט עיצובי, תכנון מדויק כיצד לתקשר עם הגולש בצורה הטובה ביותר ובעיקר שכבה טכנולוגיית שמפעילה אותו מאחורי הקלעים. ישנם סוגים רבים של אתרים, החל באתרי תדמית פשוטים שנועדו למכור את השירותים של העסק, דרך אתרי מסחר שמבצעים טרנזקציות כספיות מורכבות ועד לאתרי חדשות גדולים שבהם כל מדור נראה אחרת ולכל אחד מהם שפה עיצובית משלו.

האתרים המתקדמים ביותר הם לרוב אתרים שמציעים פונקציונליות ייחודית או לוקחים תחום קיים ומציגים סטנדרטים גבוהים יותר מן המקובל בתחום. אתרים אלו משתמשים באלגוריתמים שונים שלא סתם מציגים מידע פשוט, אלא יודעים כיצד לעבד אותו בצורה מתוחכמת. לדוגמה:

  • מערכות להנהלת חשבונות
  • חיפוש טיסות
  • רשתות חברתיות
  • אתרי לוחות


מהסיבה הזו, כאשר ניגשים לקבל הצעת לבניית אתר, לא מספיק להסתכל על המחיר הפשוט שמשלמים, אלא צריך לחשוב גם על הפקטורים האלו ולקבל הצעת מחיר לפחות משלוש חברות שונות. רמות המחירים יכולות להשתנות באופן דרסטי, החל בכמה אלפי שקלים ועד למאות אלפי שקלים לאתרים מתקדמים במיוחד.

מרום מעליות

www.lift-tec.co.il

ג'פניק

www.japanic.co.il

הלבנות שיניים

www.smile-clinic.co.il

תעסוקה

www.taasuka.org.il

רוצים שנחזור אליכם ?

למה בניית אתרים עם הַשַּׁקְדָן?

לנו בשקדן יש ניסיון רב בבניית אתרים. אנו יודעים כיצד לבנות אתרים מעוצבים ומהירים שנעים להסתכל עליהם ולגלוש בהם. אנו מסוגלים לבנות אתרים בכל סדר גודל ולכל מטרה, בין שמדובר באתר מותאם אישית ובין שמדובר באתר המתבסס על מערכת תוכן ידועה. בזכות זאת נוכל להתחרות בכל הצעה קיימת ולספק לכם שירות מקצועי במחירים אטרקטיביים. 
 

בונה אתרים השקדן

ממה מורכב בניית אתר אינטרנט?

עיצוב אתר אינטרנט

עיצוב הוא החלק הבסיסי ביותר של כל אתר וזהו למעשה מה שהגולש רואה בעין כאשר הוא נכנס אליו בפעם הראשונה. יש שתי גישות לעיצוב אתרים: 

1.עיצוב באמצעות תבנית: העיצוב מבוסס על תבנית מוכנה מראש. אפשר לשנות אלמנטים מסוימים בתבנית כמו למשל פונטים, צבעים, אייקונים ותמונות, אבל המבנה הבסיסי של התבנית נשאר זהה. מסיבה זו, הקמת אתר באמצעות תבנית היא לרוב הרבה יותר זולה, אך לאתר אין ייחודי.

2.עיצוב מותאם אישית: מדובר בעיצוב שנעשה על ידי גרפיקאי שמתמחה בעיצוב לאינטרנט. העיצוב הסופי הוא בדרך כלל סדרה של מסכים בפוטושופ, והתפקיד של חברת בניית האתרים (או המתכנת) הוא ל"חתוך" את החלקים השונים בתמונה ולהפוך אותם לאלמנטים שהדפדפן יכול להבין, כלומר, קוד HTML.

היתרון הברור של עיצוב מותאם אישית הוא המראה הייחודי. לעיתים גם קל יותר לקדם אתר מעוצב אישית בגוגל בגלל גורמים שונים כמו למשל היחס בין כמות הטקסט לתמונות והעובדה שקל יותר לבצע שינויים גם בשלב מאוחר יותר. החיסרון הוא שמדובר בדרך כלל בתהליך יקר שדורש פגישות רבות עם המעצב, בחירה מבין כמה סקיצות, תיקונים וכו'.

מערכת ניהול תוכן

מערכת ניהול התוכן היא מה שנמצא מאחורי הקלעים של האתר. הטכנולוגיה והפרטים המדויקים ברוב האתרים לא צריכים לעניין את בעל האתר או המנהלים והעורכים, אבל למערכת ניהול התוכן יש השפעה עצומה על הביצועים של האתר, נוחות התפעול שלו, אפשרויות הרחבה עתידיות, אבטחה ועוד. 

כיום קיימים שני סוגים עיקריים של מערכות ניהול תוכן: מערכות ניהול בקוד פתוח ומערכות ניהול תוכן סגורות

מערכות ניהול תוכן בקוד פתוח

אלו הן מערכות שנבנו על ידי קהילה של מתכנתים ששחררה אותן לשימוש באופן חופשי ועם כל קוד המקור, כך שכל אחד יכול לבצע בהן שינויים. עובדה זו נותנת להן יתרון עצום בכל מה שקשור להרחבה ולהתאמה אישית. למעשה, תמיד אפשר לייבא את האתר לחברת בניית אתרים אחרת או אפילו למערכת ניהול תוכן שונה לחלוטין.

כיום מערכת הניהול המובילה בשוק היא וורדפרס: יש לה מבחר עצום של תבניות ותוספים, ולא חשוב פחות: אפשר ליצור באמצעותה הרחבות מותאמות אישית או מבני מידע מיוחדים באמצעות שימוש בקוד פנימי של המערכת (Codex). לפיכך, כיום היא מתאימה לרוב סוגי האתרים הנפוצים, כגון אתרי מסחר אלקטרוני.

בשל הפופולאריות שלהן, חברות רבות לבניית אתרים שלא רוצות להמציא מחדש את הגלגל, עושות בהן שימוש ומספקים שירותי פיתוח והקמה של אתרים ברמות שונות של תחכום בהתאם למה שהלקוח צריך ומוכן לשלם.

החיסרון העיקרי של מערכות ניהול תוכן הוא שהן לא מתאימות לכל סוג של אתר ופיתוח תוספים מיוחדים יכול להיות עסק לא פשוט.

עוד חיסרון גדול הוא כל נושא האבטחה: אם קוד המקור פתוח לכולם, מרגע שמתגלה פרצת אבטחה, מספר עצום של אתרים חשופים אליה. לכן, חשוב מאוד לעדכן את המערכת, אך אתרים מסוימים מוגדרים רק לעדכונים ידניים, וכאן יכולות להתחיל צרות.

מערכת ניהול תוכן מותאמות אישית

אלו הן מערכות ניהול שנבנו רק עבור לקוח מסוים או מוצעות לכל דורש בלי לחשוף את הקוד שלהן. מכיוון שהקוד שלהן מפותח מאפס, הן מתאימות לכל אותם אתרים מתקדמים שדיברנו עליהם ואין צורך לבצע מניפולציות על מערכת קיימת כדי להתאים אותה לצרכים של האתר. 

החיסרון הוא שלעיתים מדובר בעסק יקר, תלוי אם לחברת בניית האתרים יש מערכת פנימית שהיא פיתחה, או שהיא באמת צריכה לפתח את כל הקוד מאפס. חיסרון נוסף ומשמעותי ביותר הוא שכל שינוי או תוספת מחייבים התערבות של חברת בניית האתרים, וכך הלקוח הופך להיות שבוי שלה וקשה לו יותר לעבור לחברת בניית אתרים אחרת.

יחסית למערכות בקוד פתוח, מערכות בקוד סגור שנבנו בצורה נכונה יכולות להיות בטוחות למדי מכיוון שלא ידוע כיצד הן פועלות, אבל חשוב גם להקפיד על סיסמאות קשות לניחוש ואבטחה ברמת השרת.

מערכות משולבות (ולמה גם הן חשובות כשבונים אתר בחברת בניית אתרים)

יש מערכות משולבות כמו למשל Wix ו-Weebly (הידועה פחות) בהן הקוד הוא פתוח למחצה ולמתכנתים יש גישה לחלקים מסוימים בה. מדובר בפשרה בין הצורך לשמור על הסודות המסחריים של החברה ובין הרצון לאפשר פיתוח עצמאי של יכולות לטובת התאמה אישית.

מכיוון שהרבה מערכות משולבות מיועדות לפיתוח אתרים באופן ויזואלי, יש לא מעט חברות לבניית אתרים שמציעות שירותים של בניית אתרים המבוססים עליהן.

 העבודה שצריך לבצע היא לרוב לא מורכבת מאוד, ולכן המחיר בהתאם. מצד שני, אם רוצים לעבור למערכת ניהול תוכן אחרת, לרוב קשה מאוד לעשות זאת בלי לעבור עמוד עמוד ולחלץ משם את התוכן (זהו מן הסתם האינטרס של החברות שתיכננו אותן). יש גם בעיתיות מסוימות בנוגע לקידום של מערכות כאלו מכיוון שהרצון להפוך את המערכת לכמה שיותר פשוטה ונוחה לשימוש לא תמיד עולה בקנה אחד עם הביצועים של האתרים בגוגל והיכולת לבצע אופטימיזציה מלאה.

עוד דברים שחשוב לבדוק לפני בניית אתרים

עד כה תיארנו את החלקים הבסיסיים של כל אתר ומהן האפשרויות העומדות לפנינו, אך אם רוצים לבדוק את האיכות האמיתית של האתרים האחרים שהחברה מציעה, יש כמה גורמים שחשוב להסתכל עליהם בנפרד: מהירות, התאמה למובייל, ידידותיות למשתמש, אבטחה וקידום אתרים.

מהירות: מהירות היא כיום קריטית מכיוון שלגולשים יש פחות ופחות סבלנות. אתר איטי גורם לחלק גדול מהגולשים לעזוב אותו במהירות ולכן האתר לא מצליח להשיג את היעדים שאותם הוא אמור למלא (חשיפה למפרסמים, רכישות, יצירת קשר וכו').

כפי שכתבנו, יש קשר מסוים בין מערכת ניהול התוכן למהירות האתר ובמיוחד כמה תוספות מלבישים עליה. מצד שני, גם לשרת עליו יושב האתר והאופטימיזציה הפנימית של הקוד שנכתב במיוחד עבורו יש השפעה גדולה על המהירות.

התאמה למובייל: אתרים שמותאמים למובייל צריכים להיראות היטב גם מסמארטפונים בעלי מסכים קטנים יחסית. היום רוב המעצבים מודעים לכך ולכן האתרים מוצגים בצורה קריאה ולכל הפחות בפונט מספיק גדול. למרות זאת, לא כולם יודעים כיצד לתרגם את העיצוב שלהם לעיצוב אנכי באופן אופטימלי. לדוגמה, אם התפריט מופיע במקום לא ברור או הטפסים החשובים תקועים בתחתית האתר, הוא כנראה לא ימלא את המטרה שלו אף על פי שהוא קריא.

התאמה למובייל מתבטאת גם במהירות מכיוון שהרשת הסלולרית לא תמיד יציבה והדפדפנים הסלולריים עדיין מוגבלים לעומת המקבילים שלהם במחשב האישי. לכן נוצרו פורמטים מיוחדים לרשת כמו למשל AMP, אשר מפשיט את האתר ומשאיר רק קוד רזה יחסית. למרבה הצער, הוא עדיין מקובל כסטנדרט.

אבטחה: אבטחה היא נושא מורכב יחסית ואי אפשר לעבור כאן על כל המרכיבים שלו. עם זאת, חשוב לוודא את הדברים הבאים:

האם השרת מוגן בסיסמאות ושם משתמש קשים לניחוש (לפעמיים ברירת המחדל היא ממש לא מומלצת)?
האם יש מערכת גיבוי לאתר?
האם האתר תומך בתקן המוצפן HTTPS, ואם כן, באיזו רמת הצפנה? (חשוב במיוחד לאתרי מסחר אלקטרוני)
אם אתם בוחרים לאחסן את האתר באופן עצמאי, ייתכן שתצטרכו לטפל בכל הנושאים האלו בעצמכם. לעומת זאת, חברות רבות מציעות שירותים משולבים של בניית אתרים ואחסון, במיוחד אם מדובר בקוד סגור.

ידידותיות למשתמש: בכל מה שקשור לאתרי אינטרנט, ישנו תחום שלם הנקרא חווית משתמש (UX). תחום חווית המשתמש מטפל בכל האינטראקציות שבין האתר למשתמש. לדוגמה:

עד כמה קל לנווט בתוך האתר?
כיצד בנויים הטפסים, האם הגולש יכול להבין בקלות מה הוא נדרש למלא?
האם העמודים נראים צפופים מדי, מהו היחס בין כמות התמונות לטקסט?
באתרי מסחר אלקטרוני: עד כמה קל לבצע את התשלום, האם המשתמש חייב להירשם או שהוא יכול לבצע קנייה ספונטנית?
נגישות האתר (נדרש על פי חוק). לדוגמה, שינוי גודל הפונט, התאמה לעיוורי צבעים, חלופה טקסטואלית לתמונות או סרטונים וכו'.
מכיוון שחווית משתמש היא נושא כל כך מורכב, חברות רבות עובדות עם מומחים לחוויית משתמש, והתלות בהם הופכת ליותר קריטית ככל שהאתר מורכב יותר. באתרים שנבנים שלב אחרי שלב חווית המשתמש יכולה בשלב מסוים להפוך למסורבלת מדי בלי שאפילו שמים לב. במקרים אחרים האתר מתיישן וכבר לא עומד בסטנדרטים הנוכחיים.

לכן, זהו נושא שחשוב מאוד לבדוק אותו לפני שמתחילים לעבוד עם חברה מסוימת ולבדוק אם היא מקדישה לו משאבים מספקים, או פועלת על פי "תחושת בטן" ומה שנראה הגיוני למעצב או למתכנת…

קידום אתרים: קידום אתרים גם הוא נושא מרוכב למדי ולתשתית היסודית של האתר יש עליו השפעה עצומה. מסיבה זו, יש יתרון מסוים לחברות בניית אתרים שהן גם חברות קידום או עובדות בצמוד לחברה כזו. 

אם העיצוב של האתר ומערכת ניהול התוכן שלו לא מתוכננות נכון, הקידום יכול להיות בעייתי ולא יעיל עד שלא מבצעים שינויים בדיעבד, ואלו יכולים להיות יקרים. בתחום הזה, דווקא למערכות בקוד פתוח יש יתרון מכיוון שהן נפוצות בקרב מקדמי אתרים ולכן גם ישנם תוספים טובים מאוד שתוכננו כדי להוציא מהן את המיטב בכל מה שקשור לנושא.

מלבד קידום אורגני ישנם כמובן גם ערוצי שיווק אחרים כמו למשל קידום ממומן ובניית דפי פייסבוק, אך ההטמעה של הכלים הנדרשים לניהול השוטף שלהן (לדוגמה, מעקב אחרי המרות ממודעות) היא פשוטה יחסית.
 

לסיכום – לפני שבונים אתר

 

  • חשבו על המטרה של האתר, את מי הוא אמור לשרת. כיצד תהפכו את הגולש ללקוח.
  • מיהו קהל היעד של העסק?
  • מספר העמודים שתרצו באתר, הייעוד של כל עמוד.
  • ספקו לחברת בניית האתרים אפיון מלא ( מבנה, צבעים וכמה דוגמאות לאתרים שאהבתם )
  • במידה וביידכם תוכן שתרצו שיהיה באתר, ספקו אותו בהקדם.
  • בקשו מחברת בניית האתרים להראות לכם אתרים דומים שבנתה. שימו לב אם משהו נראה לכם מוזר או לא ברור, אל תהססו לשאול.
  • אם אתם צריכים פונקציות מיוחדות, הדגישו זאת.
  • חשבו מראש כיצד תקדמו את תשווקו את האתר. ערוצים שונים דורשים הכנות מעט שונות.
  • בכל מקרה, עברו לפחות אצל 3-2 חברות שונות ועמתו איתן עם הצעות המחיר שקיבלתם כבר.
הַשַּׁקְדָן

המקפצה שלך להצלחה

Artboard-200-e1567167151632-200x150
לוגו של חברת משלוחה
מרום
New-Project-9-e1566171690315
מדריכים מצויינים לבניית אתרים

צריכים תוכן מקצועי לאתר? הזמינו עכשיו במקום ב 0.16 ₪ – עכשיו רק 0.07 ₪!