פלייר מעוצב לקידום העסק- כך תעשה זאת נכון

העידן הדיגיטלי יצר אינספור אפשרויות להעברת מסרים שיווקיים, אבל אי אפשר לשכוח את הלקוחות שנמצאים שם בחוץ ואת האמצעים הפיזיים לאינטראקציה עמם.
כאן נכנס לתמונה הפלייר, ברושור, קומוניקט, עלון מעוצב וממותג שנועד להעלות מודעות, להעביר מסרים, להניע לפעולה.
פלייר ניתן לחלק בתיבות דואר, למסור בעת מעמד הקנייה, באירועי קידום מכירות, להניח על סף הדלת של לקוחות פוטנציאליים. חשוב מאוד לאפיין נכון את הפלייר על מנת שהוא אכן יעמוד במטרות וביעדים שלטובתם הוא נוצר מלכתחילה ולפנות לסטודיו לעיצוב ומיתוג שיפצח עבורכם את הקונספט, יפיק קופי מנצח וכן לבית דפוס דיגיטלי להפקת התוצר בתקציב הנכון וחברת הפצה שתבצע את החלוקה בפועל.
כיצד מתכננים פלייר שיתחבר לערכי המותג ויוכל להרשים את המתעניינים? מספר טיפים לתהליך אפקטיבי.

האסטרטגיה קובעת

לפני שמעצבים, מגבשים אסטרטגיה וחקר שוק. למשל, מי המתחרים, אילו פליירים הם מחלקים, באיזה נושא וכיצד הם נראים על מנת שיהיה ניתן לייחד את הפלייר שלכם בהשוואה לזה שלהם.
כמו כן, אפיינו את קהל היעד על מנת לעצב פלייר שאכן יתאים לקהל היעד, לטיימינג ולשימוש. למשל, פלייר מעוצב לאירוע ספציפי או לקהל יעד צעיר. צרו תיעדוף של הפונקציות החשובות שחייבות להופיע בעלון, למשל, הלוגו, שם המותג, פרטי התקשרות, המסר המרכזי (נפתחה חנות, הנחה לכבוד השקה מיוחדת, החלה מכירת הדירות בפרויקט חדש) והקומפוזיציה.

סוד הצבעוניות בעיצוב פליירים

אין ספק שלצבעים שיבחרו השפעה רבה על נוכחות העלון ועל קריאת המלל. ההעדפה תהיה לרוב צבעים המזוהים עם המותג וגם מחוברים לקהל היעד (צעיר, תוסס, ססגוני, צבעוניות עזה, קהל סולידי – צבעוניות קלאסית, רגועה) וכן לקונטרסט בין גוון המלל לרקע שמאחוריו.
כדאי לשמור על תוכן קצר ותמציתי ולהגדיל את הפונט של הכותרת (המסר המרכזי) לעומת מלל נלווה ולהשתמש גם בבולטים על מנת להדגיש את המסרים החשובים במספר.
ניתן להוסיף אלמנטים משדרגים כמו איור או ציור כלשהו שימשוך את תשומת הלב. אינפוגרפיקה אף היא מהווה אלטרנטיבה להעברת המסרים באמצעות ציורים במיוחד כאשר רוצים לפשט תהליך מורכב עבור הלקוח או להעביר מספר מסרים באמצעים ויזואליים. בכל מקרה, השתמשו בתמונות ברזולוציה גבוהה.

פלייר בהתאמה אישית

תוכלו לייצר פליירים שונים לקהלי יעד או לאירועים שונים. למשל, אם מדובר בפיצריה חדשה שמתאימה גם לתלמידי התיכון וגם למשפחות עם ילדים קטנים, ניתן לעצב פלייר שמדבר לתיכוניסטים הרעבים אחרי יום לימודים ארוך ופלייר שפונה להורים שמחפשים מענה לארוחת צהריים או ערב מהירה וטעימה ליד הבית עם עיצובים המשתנים לפי קהל היעד. צעיר שנוגס במשולש לעומת משפחה שיושבת שמחה סביב מגש פיצה.

 

קופירייטינג שעושה הבדל

מעבר לממד העיצובי, כדאי להשתמש בהמלצות משכנעות בין אם אלה ציטוטים של ממליצים או הטבה מיוחדת שתגרום ללקוח הפוטנציאלי להתנסות במוצר. אל תשכחו הנעה לפעולה כמו "מחכים לך פה בפיצריה השכונתית החדשה" או פרטי צור קשר ויש לערוך הגהה ולבחון כיצד לשלב את המלל על גבי העיצוב כך שהם ישתלבו בצורה הרמונית, בפונט ברור וקריא גם מרחוק.

ההתאמה בין העיצוב לסוג הנייר אף היא חשובה, על מנת שהעיצוב ייראה בצורה הטובה ביותר על גבי סוג הנייר הנבחר, המרקם והציפוי ויש לקחת בחשבון שבחירת הנייר היא גם פונקציה תקציבית, כיוון שיש ציפויים שמוסיפים שכבת הגנה, ברק ועמידות לפלייר שיחזיק מעמד לאורך זמן.
ניתן להוסיף קודם הטבה מעוצב, קופון לגזירה או קוד QR שסריקה שלו על גבי העלון מקנה את ההטבה המבוקשת ושהוא יהיה במקום בולט ויתפוס את תשומת הלב של הלקוח.

מאמרים נוספים
בואו נדבר :)